Anonym skrev 2011-10-08 21:35:16 följande:
Vi är i samma ålder så jag förstår precis hur det känns! Jag har själv sån ångest över att jag kanske aldrig får en familj eller barn,

För tror verkligen inte att jag kommer få det. Satt också och tänkte det idag, att snart är jag ännu ett år äldre och klockan tickar. Och jag får panik när jag tänker att jag en dag är 40år och alla runt omkring mig har barn och familj. De kommer inte vilja ha med den ständiga singeln och barnlösa kvinnan när de ska hitta på saker med andra familjer och barnen. Och jag kan inte leva så... Jag vägrar! Hoppas verkligen att det inte blir så för någon av oss.
När det gäller relationerna i övrigt.... Du kan inte tänka så, att de inte kommer låta dig stöta bort dom om de vill vara med dig. De förstår ju inte att du behöver bekräftelsen på att de är redo att kämpa för dig. De kan omöjligt förstå vad du vill om du inte på förhand har förklarat ditt beteende och varför du agerar så. På vilket sätt har det använts emot dig när du försökt förklara tidigare? Jag har bara varit med om det en gång, och det var med killen som jag skrev om tidigare idag. Annars har de flesta aldrig använt det emot mig. De har inte förstått, och visst tänker de att jag är lite smågalen men de tycker om mig ändå och det är inget konstigt att jag är sån. Det är ju den jag är helt enkelt.
Jag är öppen om hur jag fungerar. Jag tänker inte gömma mig eller skämmas för jag har inte valt det här. Det är en del av min personlighet så ska jag dölja det så måste jag dölja en del av mig.Och jag tycker inte du ska skämmas heller. Du är unik, med allt vad det innebär. Alla har dåliga sidor. Det finns inget som säger att dina är värre än alla andras.
Det är en ständig känsla av att aldrig komma någon vart i livet. Hade det varit självvalt att vara singel så hade det varit lungt, men jag vill ju inte vara själv.
Jag har en kompis som stannar trots allt. Kanske för att hon forskar om pyskist måede och bor i ett annat land. Så hon har en distans till mig. Jag vet att jag inte alltid är lätt att ha att göra med, men jag är en väldigt snäll och omtänksam person.
Det är väl det att folk säger att jag ser allt i svart eller vitt. Jag tycker å andra sidan att de är okänsliga och inte bryr sig. Ibland önskar jag att jag var lika känslokall.
Jag får en känsla av att de ser ner på mig. Att jag inte är tillräknelig.
Jag tvekar inför att öppna mig för andra. Mest för att de sviker och sticker. Läser ibland vad folk tycker om folk med borderline och det får mig inte att vilja öppna mig direkt.
Du verkar så resonabel. Jag menar på ett positivt sätt. Jag är inte resonabel. Jag är mer "My way or the highway".
Hur reagerar folk är du berättar för dem?