• colin2010

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Hej. Är en tjej på 23 år med en son på ett år. Fick min diagnos bordeline idag efter en lång utredning och massor med år av undrande. Så det är ju skönt på ett sätt. Är lite tveksam mot mbt så ja ska fundera över det. En undran äter nå någon medicin för eran bordeline . Vet att de ej finns medicin just för det men vissa kan det ju hjälpa.

• colin2010

Ingen som känner sig manad att svara på min fråga om medicin . Då ja ej kan gå mbt nu av personliga skäl så skulle det hjälpa .

• colin2010

Ja gjorde massor med tester. Fast det var för adhd också. Men det hade jag ej. Eller hur menar du? Nej ja går ej i terapi . Hade en ja gick till i 1 1/2 år å ja trivdes med det hjälpte ej fast det var ju innan diagnosen. Ja är mig osams med alla som står mig nära.. Tillslut så orkade dom inte med mig familj å så, så dom tog lite avstånd . Ni som har barn hur är eran relation? Ja vägrar sätta mitt barn på dagis nu så därför kan ja ej gå mbt. Ja vet att ingen medicin kan bota . Att det bara är terapi men terapi är ingen ja kan göra just nu .

• colin2010

Ja har ätit massor med anti depressiva å blir ingen skillnad . Ibland känns det som ja skulle behöva lugnande .. Är det någon aom äter lugnande ? Isf vilken sort. Ja har ätit atarax men de varför panik attackerna men hjälpte ej. Känns som ja gått igenom hela FASS ibland

• colin2010

Fått för mig att dom ej vill skriv ut sånna lugnande. Men ja har inget missbruk på nedåt sedan förr bara uppåt under en tid. Men vad ska man säga . Ja förklarar att ja inte orkar gå runt å vara arg å uppåt lr vad man ska säga att ja behöver nå lugnande men inget händer får testa nya anti depressiva hela tiden som ej funkar vara. Blir så trött på skiten. Så är man inne i en gråa gråta gråta alla kommer dö lr lämna mig period .. Behöver bara titta på min son så blir de så stora känslor . Som inte går att hantera . Blir bara grina grina grina.

Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?