Inlägg från: Anonym (Molly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Molly)

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

malinmicke; Senast jag åt medicin var förra sommaren, var inlagd mars-april på psyk efter att ha rasat helt.
    Det "prövades" olika mediciner, stämningsstabiliserande, ångestdämpande osv. Den jag minns mest effekt av var Voxra, som gjorde att de svängningar i känslolivet som jag normalt har gjordes 100gånger värre!! Kändes som om jag bokstavligen kastades mellan golv och tak, orkade inte med det, även om det på sätt och vis var skönt att slippa känna den så ofta förekommande tomhetskänslan.
    För övrigt så kändes det som om de fick pröva vad de ville, jag orkade inte med mig själv.
    När jag skrevs ut hade jag iof för mycket medicin, jag hade inga känslor för någonting, allt var likgiltigt.
    Så när jag sen upptäcker att jag var gravid på sommaren vägrade jag stå på några som helst mediciner utan slutade tvärt med allt.
     Mådde fruktansvärt dåligt under graviditeten psykiskt, men hankade mig fram.

Har inte stått på några mediciner sedan dess, går i terapi 1g/veckan sedan 2 år tillbaka, har en bra terapeut som jag trivs med.

Hur gick din utredning till??

Går du i ngn form av terapi??

Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?