Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
Jag känner igen mig så mycket i det ni skriver här, mina förhållanden tar all min energi, jag har kommit till en punkt i mitt liv då jag känner att jag inte lever längre, jag bara känner en massa saker hela tiden, skapar konflikter, tar ut mig själv i bråk, pendlar mellan att inte bry mig till att bry mig för mycket, har avslutat två kompisrelationer för att jag inte längre var det centrala i det, har svårt att inse att de kring mig känner det jag känner, eller tänker det jag tänker. Allt jag tolkar från omvärlden och de personer jag har kring mig är utifrån mina känslor.
jag har en familj nu och ett barn. Och någonstans måste detta ta ett slut, för jag kör slut på mitt äktenskap, jag vill inte sätta de kraven och frågorna och allt det på mitt barn i framtiden, eller ha dne ständiga rädslan att den eller den personen inte tycker om mig. Jag vill få slut på känslorna, leva ett normalt liv, kunna behärska mig själv, att slippa få panik över småsaker.
Jag är helt färdig.
Idag har jag bokat en läkartid och ska gå dit och prata med honom, vet inte alls hur jag ska ta upp detta men jag måste få hjälp för jag är helt färdig.