Inlägg från: Anonym (Sjuk eller ond) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sjuk eller ond)

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Åh jag känner så igen mig. Vet att tråden är död, men jagskriver ändå.

För första gången (32 år) åkte jag in akut på psyket. Min man pallade inte med mig mer. 6 sms med självmordshot under natten, efter jag hade kastat ut honom ur sovrummet i en hat aktion för att han sa att jag skulle göra välling till sonen.

Idag utsläppt och inte blir det dbt heller.

Nej jag passar inte in på psykakuten, jag har inga problem att föra mig i sociala sammanhang.

Men det där ska de väl veta? Fortfarande ingen diagnos.

Fortfarande ingen hjälp

Om jag inte är sjuk så betyder det att jag är ond.

Och om det är så.

Då finns det inget hopp

Då måste jag bort.

Så fort jag kom hem så började det. Och jag förstörde.

Och jag tyckte att han förtjänade det och jag var missförstådd.

Nej fan det här är ju ingen idé

Någon som vet någon bra privat DBT terapeut i Gbg området med omnejd.

Fan hur jag än vänder mig så har jag röven bak...

Ännu ett bråk.

Ännu närmare skillsmässa.

Jag vet inte om jag är sjuk eller om min man är en totalt okänslig idiot.

Jag tror att det är både och. Vilket i sig leder till konflikter JÄMT.

Alla dessa djävla ultimatum jag ställer och aldrig håller.

Jag är en känslomässigt urvriden trasa nu.

Allt jag vill egentligen är att han ska plocka upp mig bit för bit och älska mig för evigt.

Det kanske inte går mer nu. Vi kanske har gjort varandra för illa.

För länge.

Vad i helvete kan man inte kunna få vara normal för?

Både för sin omvärld och för sin EGEN skull...

Det spelar ju ingen roll om du hade rätt från början. Efter du kört din borderline machete och massakrerat ALLT då spelar det ju ingen roll vad det handlade om från början. DU har ju förstört allt igen.

Det är synd om människan. :/

Anonym (slutkörd) skrev 2013-01-16 12:20:56 följande:
    Jag känner igen mig så mycket i det ni skriver här, mina förhållanden tar all min energi, jag har kommit till en punkt i mitt liv då jag känner att jag inte lever längre, jag bara känner en massa saker hela tiden, skapar konflikter, tar ut mig själv i bråk, pendlar mellan att inte bry mig till att bry mig för mycket, har avslutat två kompisrelationer för att jag inte längre var det centrala i det, har svårt att inse att de kring mig känner det jag känner, eller tänker det jag tänker. Allt jag tolkar från omvärlden och de personer jag har kring mig är utifrån mina känslor.

jag har en familj nu och ett barn. Och någonstans måste detta ta ett slut, för jag kör slut på mitt äktenskap, jag vill inte sätta de kraven och frågorna och allt det på mitt barn i framtiden, eller ha dne ständiga rädslan att den eller den personen inte tycker om mig. Jag vill få slut på känslorna, leva ett normalt liv, kunna behärska mig själv, att slippa få panik över småsaker.

Jag är helt färdig.

Idag har jag bokat en läkartid och ska gå dit och prata med honom, vet inte alls hur jag ska ta upp detta men jag måste få hjälp för jag är helt färdig.  

Lycka till hos läkaren. Hoppas du hittar rätt i psykdjungeln.

Om du är hyfsat ung finns det mycket vård att få. Mycket lättare än om du är gammal som gatan, som jag. :)
Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?