• Badabing

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Hjälp! Jag har fallit för en tjej med bps. Vi började smsa och chatta och hon var hur go som helst. Vi har ett distansförhållande och har kunnat ses på helger då hon kommit hit. Allt har varit bra och jag har sakta fallit för henne. Något som varit skumt är att hon tidigt visade kärlek genom att skriva I love you och du betyder allt för mig osv. Lite för tidigt än normalt. Och hennes självförtroende har inte varit på topp och hon fattar inte vad jag ser hos henne. Som att allt bra och underbara stunder ihop. Glömde till och med bort hennes diagnos. Men i lördags märkte jag att nåt var fel. Smsade inte som vanligt och inget "saknar dig" osv. Efter tre månader som hon verkat helt normal. Hade lite bråk i ett par dagar och idag vill hon ha ett break från oss. Säger att hon mår dåligt. Att hon lider av bps och grav ångest. Att hon blir mörk. Att hennes bps innefattar känslohantering, slöseri och tomhetskänsla. Men säger att hennes känslor för mig inte har ändrats. I fredags förklarade hon hur mycket hon älskar mig (efter 3 mån), igår sa hon att hon inte vill göra slut och idag vill hon ha ett break. Har inte märkt av detta innan. Kan det vara så att "psychoheten" Kommer och går i perioder? Att hon blir sig lik igen? Eller har hon bara spelat dessa månader? Vi bestämde att hon får sitt break och ska höras nästa helg. Hon har sagt hon ska komma och bo här en vecka och längtat efter det men plötsligt idag orkar hon inte med distansen mellan oss. Som hon blivit helt utbytt i sin person nu...känner inte igen henne. Kan det vara en mörk period som kommer sluta? Och kanske komma igen? Jag är så kluven. För jag har fallit för tösen men vill inte gå igenom detta om en månad igen. 3 månader sen som utbytt...

• Badabing

Skulle ha break till nästa fredag. Tror ni hon kommer att höra av sig igen? Eller är det slut nu?

Hon verkar väldigt medveten om sitt problem och jag undrar om det kan vara en svacka hon har nu som hon inte vill dra ber mig i?

Men efter allt jag läst nu så känna det ju som att hon är helt förändrad och kommer inte tillbaka...

• Badabing

Jag är helt förstörd. Hon har varit knäpp emellanåt och sen bett om ursäkt. Och förklarade mycket tidigt att hon hade bps men jag har som sagt inte sett nåt allvarligt förrän nu. I måndags skulle jag komma till henne och hon smsade om om jag var på väg och hur det gick osv. sen 10 minuter senare ringde hon och sa att jag inte kunde komma...

Samtidigt som jag saknar henne känns det som jag aldrig kommer kunna lita på henne om vi fortsätter...

• Badabing

Oj! Har du erfarenhet av bps förhållande själv?

Hon har mycket bra sjukdomsinsikt och stor empati. Men ibland blir hon jävligt sur.

Hon säger att hennes känslor för mig inte ändrats men att hon behöver tid att reda upp sig själv. Men samtidigt så verkar hon velig vad hon vill med oss.

Jag är kanske naiv men hon verkar inte vara så illa som jag läst om i tråden..

• Badabing

Jag är 35 och hon 30.
    Haha, om några månader när jag mår sämre.
    Ja jag hoppas väl hon ska vara annorlunda. För även i detta hon sysslar med nu visar hon sina känslor och empati. Hon sa att vi inte ska höras på en vecka nu. Tror du att det är dumt av mig om jag hör av mig innan dess? Eller ska jag vänta ut henne helt?

Hur länge var ni tillsammans?

• Badabing

Menade nog mer att hon var lugn och trygg med mig inte i övrigt.
    Fan dude haha..shit, nej jag har väl ingen aning om vad jag ger mig in i.

Hon blev ledsen för jag sa att ska vi ha ett break en vecka så kan hon plocka bort mig från fb så vi inte ser varandra där heller. Det blev hon ledsen över. Bad henne idag att lägga till mig igen att det var dumt. Men det har hon inte gjort och jag har heller inte fått svar.

Men känns också som jag inte kan bli arg på henne för det är inte "hennes fel"

Skumt som fan alltså.
    Tack för din visdom

• Badabing

Hej igen.
    Hon är så jävla medveten själv och vill inte det ska eskalera och såra mig ännu mer så hon ser det som kört mellan oss och vill inte träffa mig =(
    Medans jag saknar ihjäl mig efter henne.

Försöka kontakta henne...antingen pratar hon som vanligt om allt annat, eller så hugger hon mot vad jag än säger, eller så förstår hon och förklarar varför det är som det är eller så bara ignorerar hon mig.

Jag är helt knäckt för hon var den mest underbara tjej som jag varit med och passade mig bättre än alla jag tidigare varit med. På alla plan. Sucks.. söt är hon också.

Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?