Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
Vet inte hurvida död denna tråden är men jag befinner mig just nu i en näst intill ohållbar situation och vet inte riktigt vad jag skall ta mig till.
Har haft otroliga svårigheter med min borderline som nästan tog kål på mig och alla i min närhet som ung, sen blev jag frisk. Trodde jag. Har haft två långa relationer som var mycket bra, märkte inte av min sjukdom alls och det var ett minne blott tills jag träffade min nuvarande.
Har nu ett förhållande sen nästan 8mån och det tar för närvarande all min energi och jag vet varken vad jag ska göra eller hur jag ska tänka. Alla gamla beteendemönster som jag trodde var ett minne blått har kommit tillbaka i denna relation. Jag vet inte vad som triggar mig denna gång och jag vet inte hur jag skall göra för jag älskar verkligen denna man. Hur ser ni andra på relationer? Finns det olika personligheter som triggar erat borderline -beteende mer än andra? Kan tillägga att denna man är extremt bekräftelsesökande själv och utseendefixerad samt har en hel del tvång gällande sin träning och kosthållning samt kan slänga ur sig saker o ting utan att han riktigt menar det eller tänker på vad han säger. Känns som att det kan bero på att han är så pass otrygg i sig själv att det triggar igång även mitt gamla beteende men jag vet inte. Hur kan man få det att fungera eller är det bara att gå vidare?