orkabpd skrev 2015-03-21 06:55:36 följande:
Men snälla någon, vadå inte visa respekt?
Har jag fel i vad jag skriver så kan du väl peka ut det? Du får inte rätt genom att ignorera mig, eller hur?
Anonym ("ond") skrev ovan:
"VISSA är säkerligen såsom du beskriver - dvs saknar självinsikt/förmåga att förbättras - men det är betingat till något helt annat än den aktuella störningen. Att inte ha självinsikt är inget som står i diagnoskriterierna för borderline - vad jag vet. "
Till vilket jag svarade med en artikel som pratar om GRUNDARNA AV MBT och att DERAS SYN PÅ SAKEN är BORDERLINE SOM MENTALISERINGSSJUKDOM, dvs nedsatt mentaliseringsförmåga. Och då tycker du man ska ignorera mina inlägg? Är du helt från vettet? Säg till mig att du inte håller med, vad du inte håller med om och varför, så kan vi föra en diskussion som TVÅ VUXNA MÄNNISKOR.
Det är grymt omoget och oseriöst att köra med utfrysning och ignorera mig för att jag skriver något du ogillar. Om det jag skriver är fel så är du såklart välkommen att peka ut det för mig.
Jag tycker att orkabpd har haft bra inlägg I denna tråd. Framförallt så tycker jag att ni borde vara intresserade av att höra hans syn på saken eftersom tråden handlar om relationer och hur den ena parten I ett förhållande uppfattar det. Om ni nu är så intresserade av att förstå hur era partners mår av ert beteende så borde ni lyssna mer på honom.
Sen tycker jag att hans synpunkt om att det finns olika grad av störning också. Och att om man har en "mildare" form så är man mer benägen att bli bättre men om man har en riktigt grav störning så ser man inget som helst fel i sig själv och allt är naturligtvis då parnerns fel. Att man råkar ut för fel partners, gång på gång på gång, tror man då har att göra med att det är samma "typ" av personer man hittar.
Jag har en fd väninna som har haft over 40 förhållanden, alltså inte engångsligg eller KK eller flirt utan faktiska förhållanden där de även bott ihop I de flesta fall. När det tagit slut så har hon varit helt övertygad om att killen varit ett "svin". Verkligen HATAT dem och I ett fall har hon till och med velat anlita en torped. Aldrig att hon såg något som helst fel I sig själv. Men kom igen, 40 gånger...
I övrigt så är hon en intelligent, välutbildad, välformulerad och jätteintressant person, men då det kommer till förhållanden så är hon helt väck. Men hon är helt övertygad om att hon själv är en relationsexpert.