Anonym (hej) skrev 2010-07-31 13:44:48 följande:
Hej på er!
Tack för väldigt bra tips! Problemet är bara att ta sig för att använda dom när man behöver det....
Jag mår skit just nu.
Jag har nyligen gift mig, men nu undrar jag om det var ett misstag, om allt gick för fort.
Jag tjatade på honom länge, kanske manipulerade honom till det?
Jag lovade att allt skulle bli bättre om vi gifte oss, men det blev det inte.
Ska börja utredning i slutet av november. Lång väntetid
Min man kommer nog inte orka med mig fram tills dess.
Idag va han jättearg. Sa att jag förtjänar ingenting, att jag lever i en "drömvärld", att jag är otrevlig jämt osv.
Varför stannar han?
Han trodde verklkigen att det skulle bli bättre när vi gifte oss o att jag skulle få hjälp snart.
Nu kan han inte sticka, för alla hans vänner o släkt kommer "skratta åt honom", han gifte sig precis o skiljde sig direkt lixom... så han säger att han tänker inte lämna mig, men han är inte lycklig. Han säger att jag borde boka en tid hos psyk för honom också, för jag kommer göra honom galen säger han..... oooo jag orkar inte mer....
Jag kontaktar mitt ex (dotterns pappa) hela tiden också... försöker övertyga honom att vi ska försöka iogen. vet inte vad jag håller på med.... men jag kan aldrig släppa honom.
Just nu tänker jag bara "inte bry mig" och tillslut kanske min man tröttnar o skiljer sig från mig ändå... han kan ju skylla på min "sjukdom" när ngn frågar varför han lämnade mig.... det har jag redan tipsat honom om....
jag är så ensam... min mamma vill inte träffa mig idag... hon sa "Kom i morgon istället"..... vad ska jag göra idag då?????????????????????????????????????????? fan. orkar inte.
jag drömmer hela tiden om den perfekta mannen.
Man måste verkligen kämpa för att ens komma ihåg tipsen i stunden, men man blir så stolt när man lyckas.
Jag förstår din känsla. Jag blir på exakt samma sätt. För mig blir det fel att tänka sig att jag ska vara med honom för resten av mitt liv. Jag får panik, börjar ifrågasätta om det verkligen är rätt osv. Av det skälet kommer jag nog undvika att gifta mig.

Men jag tror att man kommer långt med att välja hur man ser på saker.
Du ger dig själv ytterligare en låsning när du tänker att ni inte kan skilja er för att hans vänner kommer skratta. Det tror jag inte att de kommer att göra. Folk bryr sig inte så mycket om andras liv, de har fullt upp med sitt eget. Och om de skrattar, vem bryr sig? Skilsmässa är alltid en väg ut för dig, så du är inte fast. Jag skriver inte detta för att uppmuntra dig att skiljas, utan mer för att minska på din känsla av att vara "fast". Du är inte fast. Du kan ändra dig när som helst!
Jag kan inte tänka att jag ska vara med människan varje dag i 30år. Istället väljer jag att tänka för dagen. Jag är med honom idag. Och sen får jag se imorgon. När jag tänker så så blir det större chans att jag faktiskt klarar att stanna i 30år. Det blir för stort att tänka så långt fram. Så ta det dag för dag. Så länge du trivs med honom så stannar du. Trivs du inte längre så går du. Och du får förutsätta att han gör samma sak. Så länge han stannar med dig så för du anta att han älskar dig och vill vara med dig.