Anonym (Bea) skrev 2010-11-15 09:44:07 följande:
Grattis, vad härligt att du mår så bra nu med medicinerna!! Det är något alla förtjänar, glad för din skull!!
Jag äter också Lamictal, ätit i 1,5 vecka nu. Jag vet inte om jag märker någon skillnad, inte sambon heller... Jag känner mig ungefär som jag brukar.
I helgen (lördags) bröt jag ihop fullständigt, grät i flera timmar, pga att sambon skulle iväg på kvällen och jag kunde inte följa med pga ingen barnvakt. Han blev arg för att jag var så larvig, jag gick och la mig i sängen och stängde dörren för att få vara lite ledsen ifred.
Fick rejäl ångest och panik av hela situationen, eftersom han ju skulle hitta någon annan när han var ute med sina vänner (hans gamla flirt eller vad man ska kalla det, skulle dit också och skickade ett sms innan på dagen och ville att dom två skulle träffas innan och göra sällskap dit).
Det blir en ond cirkel också, jag blir ledsen och orolig, sen får jag skuldkänslor för att jag är såhär (både för hans och dotterns skull som fick en ledsen mamma i lördags) och då mår jag ännu sämre för det.
Han lovade mig att inte följa henne hem (som han brukade göra alltid förut, även när vi var tillsammans). Då blev jag lite lugnare ändå. Men när han kom hem så berättade han att han hade följt henne hem i alla fall. Då brast det ju igen... Han blev sur för att jag förhörde honom om vad dom pratat om osv. (jag förstår honom också)
Sen lyckades vi väl i alla fall bli sams och kramades ett tag, somnade nära.
Igår när jag vaknade mådde jag bättre, men inte bra. Har ett jobbigt jävla ex också som nästan trakasserar mig, förstör så himla mycket.
Långt klagoinlägg från mig, sorry!
För övrigt hoppas jag att alla har en bra måndag än så länge.

Jag förstår att du mår dåligt över det. Jag tror alltid att killen ska hitta en annan så fort han går ut ensam. Om han sen ska gå med en gammal flirt också, jag hade gått i taket! Men det är en överdriven reaktion såklart. Däremot tycker jag att din kille gjorde fel som följde henne hem när han lovat dig att inte göra det. Han måste förstå hur viktigt det är att du kan lita på hans ord, annars blir man bara ännu mer instabil när det kommer till såna frågor.