Anonym (Bea) skrev 2010-12-27 11:54:33 följande:
Kan det alltså bli ännu bättre???!
Jag är så glad över detta som är nu, såhär stabil har jag inte varit på flera år!
Är så skönt att inte bli jätteledsen/arg för minsta lilla, skönt både för mig och för min sambo!
Kanske är värt att trappa upp för mig då, om det kan påverka så mycket pga ökad dos. Roligt att höra att du också känner dig hjälpt av Lamictal, och att du får må så bra nu!!
Det är vi värda, för det är fan inte lätt att lida av det här, precis som det är svårt för andra att leva med oss. Jag vet ju att ingen härinne tycker att ens beteende är sunt och speciellt trevligt, men det är svårt att ändra på det utan hjälp, enligt mig omöjligt.
Eftersom jag alltid haft depressioner så vet jag faktiskt inte hur högt man kan gå i glädje-skalan. Jag har gjort så att jag provat att höja dosen även om jag mått bra, och då insett att wow, det kunde bli bättre. Provade sen ännu en höjning, men där tog det stopp, fick ångest. Men då har jag ju hittat mitt perfekta läge. För mig var det viktigt att dela upp doserna på två gånger om dagen, annars hade jag inte kunnat ta så hög som jag gör nu (300), och då hade jag inte fått samma glädjeffekt heller ju. Folk skrattar åt mig och säger att detta var riktiga lycko-piller.

De säger ju det, man blir inte lycklig av antidepressiva, man tar bara bort topparna och dalarna. Men det stämmer inte med lamictalen, den gör mig lycklig.