Disan skrev 2011-08-19 09:52:18 följande:
(har jag?): Usch vilken soppa!! Men om han faktiskt inte har gjort ngt sexuellt med den där tjejen så kanske allt går att rädda? Som Dryas säger, familjeterapi kanske kan vara bra. Om inte annat så för barnets skull. Kan du ta med din kille till din terapeut/samtalskontakt (för visst hade du en sådan?) och låta denna förklara hur borderline fungerar. Skicka länkar med info till honom om borderline, det gjorde jag med mitt ex.
Underbart att du har insett att du inte är perfekt och att du faktiskt har behandlat honom dåligt många gånger, det är ett stort steg på vägen! *kram*
Jag vet inte hur jag ska ta handskas med hela grejen att han likväl skrev de där sakerna till henne. Bara några veckor tidigare så försökte jag prata med honom om det avstånd som växt imellan oss, att jag behövde mer kärlek och närhet. Men istället gav ha de orden till henne... Fastän de bara "är vänner". Jag förstår verkligen inte.
Jag har ingen samtalskontakt. Jag har haft olika psykologer/kuratorer mellan jag var 15-20. (Jag är 22 nu, snart 23) Jag flyttade långt när jag var 20 för att bli vuxen och plugga och bli något i livet. Jag trodde jag var färdig med samtal och kände mig stark. Jag har insett att jag förmodligen behöver gå tillbaks till någon sorts hjälp nu.
Jag är rädd för två saker mest nu
Kommer han göra det igen om jag förlåter honom?
& jag är livrädd att jag behandlat honom så kasst att han inte ens vill ha mig längre. Han säger att han vill, men han visar det inte. Alla runt omkring tror att det är för att han inte vågar för att jag har så lätt för att bli arg så han tror att vad han än gör så kommer jag bli arg, - därför gör han inget alls.
Jag vet inte alls vad jag ska göra, - jag känner mig så svag om jag förlåter honom och så rädd för att han kommer utnyttja mig och göra det igen. Dessutom så förstår jag att han behöver förlåta mig också för vad jag har gjort. Hur kommer man vidare i det här, egentligen? Vem har rätt att vara arg egentligen? det känns som att jag har "mer rätt" att vara arg, men när jag tänker efter så borde han nästan vara lika arg..