• Anonym

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Disan skrev 2011-08-23 13:31:33 följande:
    Är det ngn av er här inne som har testat Lamictal? Börjar bli desperat nu och jag har pluggat på gällande biverkningar och inga rapporterade viktuppgångar finns med och det är det som är det viktigaste för mig, utslag och magont kan jag stå ut med i en övergångsperiod, men fan inga extra kg...

Min kille och jag pratade rätt länge igår kväll och det verkar som att han är rädd för att sluta älska mig, att han liksom tycker att det blir jobbigare och jobbigare. Jag måste göra något! Jag kan inte förlora honom...
    Jag tar lamictal och den är jättebra för mig. Får akne och håravfall som biverkning efter ett tag, men det beror på att vissa får järnbrist och D-vitaminbrist och annat trevligt. Jag tar tillskott för dessa och har annars inga andra biverkningar. Kan verkligen rekommendera den.
  • Anonym
    Mistelstein skrev 2011-08-24 13:03:07 följande:
    Usch här är det inget bra alls. Vet ej vad jag ska ta mig till! Maken berättade att han bara har kompiskänslor för mig och hela världen bara rämnade. Inte klarat gå till jobbet ens utan var hemma igår och idag! Känns som jag är i chock. Här har jag gått och trott att allt var bra liksom och han har sagt det till mig. Fattar inget!? Kan känslor ens komma tillbaka?? :( Fan jag älskar verkligen den karln....
    Klart att känslorna kan komma tillbaka, vi som pendlar fram och tillbaka vet väl detta bättre än någon.
    Beklagar vad som hänt, men hoppas att det kommer lösa sig. Är han villig på att arbeta för att få tillbaka relationen igen?
  • Anonym
    Disan skrev 2011-08-31 11:45:12 följande:
    Hur går det för er alla?
    Lever iallafall. Hatar män för tillfället men annars ok!
  • Anonym

Hur är det själv DIsan?

• Anonym
    Mistelstein skrev 2011-08-31 16:16:55 följande:
    Njäää, inget vidare här. Det går åt en hel jävla massa sobril. Känner mig totalt handlingsförlamad till och från. Men på nåt sätt ska det väl gå...
    Sobril kan vara rent rävgift, men samtidigt kan det fungera som en livboja. Den håller en flytande tills man är stark nog att ta tag i verkligheten igen. Nu låter jag som en riktig missbrukare.
  • Anonym
    Mistelstein skrev 2011-08-31 19:20:41 följande:
    Jovisst är det ingen höjdare men den är behjälplig då det är som värst. Annars försöker jag syssellsätta mig för att slippa grubbla.
    I morgon har vi rådgivning, bäst att ta med en hel hushållsrulle med papper för jag kommer lipa som en sill!
    Vi har varit på rådgivning en gång förr men som nog inte gav så mkt då jag ej släppte fram mig själv utan gömde mig bakom en järnmask.... Och då tyckte jag inte det var jag som gjort några fel.
    Jag tror det är bra att man gråter. Jag har själv haft svårt att gråta för att jag lätt blir avtrubbad, så det känns som man faktiskt bearbetar då.

Håller tummarna för att det går bra imorgon. Det kan vara bra för er att få höra varandras sidor med en terapeut som medlare så det inte går överstyr.
  • Anonym
    Anonym (Jag) skrev 2011-08-31 22:24:57 följande:
    Varför lär jag mig aldrig !
    Varje gång jag träffar någon ny så går jag in med 200% , och tror att denna gången, ja denna gången kommer det att hålla......sen går det en kort tid så skiter sig allt. Jag tror alltid gott om alla människor, jag lär mig aldrig! Trots att jag har blivit utnyttjad och sparkad på flertalet ggr. Litar alltid på alla till 110%  .
    Jag väljer att se det som ett bra personlighetsdrag. Du är seriös, tror gott om folk (vilket man ofta brukar göra när man själv har goda intentioner. Man har svårt att förstå hur andra kan utnyttja en då man själv aldrig medvetet gör det mot andra). Du är en bra person, men du måste lära dig att alla andra inte alltid är det. Har själv gjort samma sak typ varje gång. det går max 2 månader innan det spricker.
  • Anonym
    Anonym (blä!) skrev 2011-09-02 02:06:55 följande:
    Tjejer, hjälp mig!

Det är mindre än en månad sen han drog, nu fick jag nys om att en kille jag tidigare funnit som pojkvänsmaterial är singel och vill ha MIG.
    Jag har träffat honom ett par gånger, fjärilarna finns där.
    Hur vet jag om de är äkta??? Ska jag ta chansen eller strunta i det? Vad skulle ni tänka? Vad skulle alla andra tänka?!
    HJÄLP!
    Klart du ska satsa om han behandlat dig bra. Vem bryr sig vad andra ska tänka! Det är ditt liv. Folk har fullt upp med sitt eget och lägger inte så mycket tid på att fundera över andras.
  • Anonym
    Anonym (blä!) skrev 2011-09-02 22:16:12 följande:
    Men hur vet man att det man känner är äkta?
    Inte borderline "jag vill inte vara ensam" fejkat.

Jag frågade en väninna hur skiljer man och hon tittade på mig med stora ögon, om hon bara visste hur svårt känslor är för mig! Då skulle hon inte tro jag är ur vettet.
    En frisk människa har förhoppningsvis inte det problemet. Och jag förstår precis vad du menar, jag undrar samma sak många gånger. Men jag tror att det är omöjligt att sära på de känslorna i stunden, och veta om det är en själv eller borderlinen som gillar killen.

Jag tycker du ska ge det en chans. För vem vet vad du går miste om ifall du inte tar steget utav rädsla för att det inte är äkta känslor? Det som jag tror att vi med borderline måste tänka på i nya relationer (men även i relationer där vi tror känslorna är borta), är att inte ta förhastade beslut. Ta det långsamt. Jag har en tendens att kasta mig in i det nya förhållandet och det blir superseriöst direkt efter en dejt. Det är inte så bra. Bara träffa honom och även om du vill gå snabbare fram så försök behärska dig. Jag tror iallafall att det är det enda man kan göra.

Ha gärna någon att bolla dina tankar och känslor med. När man är mitt uppe i det så ser man inte alltid klart och det är något jag har stort behov av. Känns bra när en frisk person kan guida mig, som inte är driven av känslor. Just det här att försöka kontrollera känslorna och försöka tänka med huvudet, det är inte min starka sida.
  • Anonym
    Anonym (blä!) skrev 2011-09-03 13:21:29 följande:
    Nu säger han att jag inte ska ha förhoppningarna för höga, han är inte redo att bli familjefar, han är inte den stora kärleken, men han vill fortsätta träffas, för han känner pirr.
    Jag sa att vi kan gå långsamt fram, känna efter, han kan ha bara mig till att börja med, sen föräldradelen.
    Känner hur paniken i mig växer, hittar han någon utan barn? Ratar han mig bara för att jag har barn? Utnyttjar han mig? Osv och som vanligt så stärks paniken och känslorna, säger bara ååååååååååååååh!
    Vet du, jag brukar spela med och låta dom ta det dom känner sig redo för, och är sen övertygad om att de kommer acceptera resten till slut för att de kommer bli kära. Trots att jag har låg självkänsla så vet jag att jag har NÅGOT som gör att folk dras till mig som magneter trots att jag är lite psykiskt störd. Och jag tror att många med borderline har just något speciellt som gör att det kanske fungerar på samma sätt för er. Vi är inte lätta att leva med, men ändå inte helt lätta att hålla sig ifrån oss. Tänk så länge många killar står ut med oss trots allt!

Poängen är att jag inte tycker att du ska oroa dig över det. Men som jag skrev tidigare, försök hålla känslorna under kontroll tills du vet att han också är redo. Så riskerar du inte lika mycket känslomässigt om det skulle bli problem längre fram.
Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?