Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
(har jag?): Jag har råkat ut för otrohet. Som vanligt misstänkte jag det (som jag alltid gör i förhållanden) men han nekade. Han spelade bas i ett rockband o hade alltid massa brudar omkring sig. Sextokig var han också. De åkte på turnè då o då o aldrig fick tjejerna hänga med..
Efter att vi hade gjort slut fick jag veta sanningen o det sårade. Okej att jag hade misstänkt, men det var rätt hårt att få det upptryckt så där. Själv var jag trogen.
Är du ensam hos mamma nu eller har du bebisen med dig? (Eller är du gravid? Lite snurrig här känner jag.) Försök att lyssna på vad han har att säga, om inte annat för barnets skull. Men jäkla svin alltså..! Man kan ju inte rå för att man blir kär i ngn, men ändå...
Men du, hade han inte först sagt att han var kär? Hur känner du inför detta? Vill du försöka? Typ för barnets skull... Är han en bra kille eg? Går det att förlåta? Hans bra sidor kanske gör att det är värt att kämpa sig igenom detta. Gå i parterapi (brukar man kunna få gratis via kommunen) samt att han kanske kan gå lite egenterapi.