Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
Herregud vad jag låter min sambo gå igenom! Nu har jag varit aggressiv och hatat honom och han vet om det för jag har sagt att jag hatar honom, äcklas av honom och klarar inte vara i samma rum som honom.
Han säger att det är ok och att lite kärlek har jag kvar där inne för annars hade jag inte suttit och hållt om honom medas han sa det.. Hur kan man stå ut med att höra sånt och sen försöka inte ta illa vid sig?!
Jag har muckat på mamma och sagt spydiga provocerande saker vilket aldrig hänt förut. Hon säger bara att hon vet att det inte är "jag"... Är det inte jag? Vem är jag och varför beter jag mig så här?
Ska ta ett riktigt snack med ssk på tisdag för det kan nog vara dags att s över medicinerna ändå. Sambon säger att jag börjar bete mig som jag gjorde förra året och han fixar inte ett sånt år till, han måste se till sonens bästa. Det är bra. Men jag skulle inte heller fixa ett till år som förra. Jag måste be, skrika efter hjälp innan jag tappar bort mig igen. Vet inte vilken av mina diagnoser det är som spökar och det är svårare då. Antingen är det borderline som börjar ta över mig igen eller så är det bipolär mani eller så är allt bara en salig blandning. Fast vad spelar det för roll, bara nån kan hjälpa mig.