Inlägg från: Anonym (Iris) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Iris)

Mola/Druvbörd

Hej!

Har är en till som i nyligen fått reda på att jag hade en mola. Har varit helt förstörd men återhämtat mig något. När fick ni tillbaka mensen efter att ni skrapats? Varför måste man vänta 6 månader eller 1 år om hcg-prover visar på 0? Finns det forskning som stödjer att det just precis är 6 månader eller 1 år som grav förbud skall gälla och sånt fall varför? Hoppa någon vet  :)Skönt att höra att det är fler som haft mola.

• Anonym (Iris)

Hej!

Jag skrapades 2/8 blödde ca 2 veckor efter och fick igår en till blödning. Vet inte om det är mens eller vad det är?Blir så frustrerad över min läkare som inte verkar veta ett skit. Jag frågar och frågar men hon kan inte svara på någonting. Frågade om det var normalt att få mens så tidigt efter skrapning? Njojanja jo men det är det nog får jag till svar! Första gången jag träffade henne så sa hon att jag har gravförbud i 6 veckor men nu sa hon att hon såg fel i riktlinjerna som är 1,5 år men om allt ser bra ut kan det bli 1 år. Läste någon inlägg här för ett tag sedan som jag tycker det stämmer så skrämmande bra. Någon som skrev " hon la fram informationen som om hon berättade vad hon åt till lunch"  ska det vara så svårt att vara mänskliga? Jag vet att det är deras vardag men det är inte min. Att hör att vi kanske måste vänta 1,5 år på att få möjligheten att försöka få en liten bebis känns så himla ledsamt och sättet hon säger det på får det inte att kännas bättre. Gud så skönt att få skriva av sig lite :) Så glad att jag hittat andra som också är i samma situation. Välkommen säger jag också till fran84. Tack kasa01 och vanna för super bra info, Hur gick det med frågorna vanna? Du ska inte känna dig löjlig det är bara att fråga på. Hur länge har ni gravförbud? Hur gamla är ni? Enligt statistik så är det ju något "vanligare" om man är 40 eller vad det var. Jag är 27. Styrke kramar till er alla !!

• Anonym (Iris)

menar inte 6 veckor. Ska vara månader Glad

• Anonym (Iris)

Heej!

Jag fick min mola i somras och gravidförbudet har nu släppts... vad händer då tro?! Blir gravid på en gång..Vågade jag hoppas nu? Nej! Nu har jag fått missfall och livet känns bara skit just nu :( . Frågade läkaren (var där och gjorde en undersökning) om jag nu får ett till missfall så har jag ju fått tre st och borde få göra en vidare utredning kring detta men han sa då att första missfallet var inget som de räknar som missfall utan var en sk "sjuk graviditet". Hur har det gått för er som fått missfall efter mola? Behöver höra lite ljus i detta mörker!

Kram  

• Anonym (Iris)

Hej på er!

Har skrivit i denna tråd lite nu och då. Läser den ofta. Jag berättade för en tid sen att jag blev gravid på en gång efter mitt gravförbud efter mola. Det blev MF när jag var i ca vecka 5. Tro det eller ej så är jag gravid igen..på en gång efter MF. Är så sjukt rädd nu och kan eller vågar inte glädjas. Har ont i ländryggen och rädd för ytterligare ett MF. Ringde till sjukhuset och frågade om jag fick göra ett tidigt VUL. Hon var så j-la otrevligt. Varför då? Jag förklarade min resa och hon var fortfarande oförstående till varför jag skall få göra ett VUL? Har nästan bara stött på trevliga och omhändertagande människor men, men. Är bara i vecka 6 nu så tänkte vänta tills nästa vecka och kräva en tid för VUL. Ni är några som blivit gravida efter Mola. Hur mår ni? Har ni fler barn innan?

Kram till er alla!

• Anonym (Iris)

Hej!

Man blir så glad att det går bra för andra som också har haft mola!! Grattis till er! Själv har jag börjat blöda?! Var inne på VUL men man kunde inte se något efter som det var så litet. En liten blödning konstaterades men om det var ett MF på g eller om den lever kan ingen svara på just nu. Har lite molande ont i magen så känns inte så ljust ut för mig just nu. Men såg att du "Ludvigsmamma" hade fått blödning och sedan sett ett litet hjärta! Gud vad underbart!!! Hoppas det blir det samma för mig :) Vilken vecka är du i? och när såg du hjärtat på lillan/en? Blödde du mycket? Oj vad många frågor det blev nu.. Ska tillbaka på måndag för nya HSG prover så då får jag se om det finns något hopp kvar eller inte. Ett hopp är ju i alla fall att det kan gå bra efter en skit mola då jag läser om er!! tack för att ni delar med er!!

Kram på er alla kämpar  

• Anonym (Iris)

Jag är i v 5+5. Började som mycket lite bruna flytningar och sedan mycket lite blod för att sedan avta ett par timmar och sen lite igen. Nu var det ganska mycket färskt blod ;(. Men du har inte haft ont i magen va? Det har ju jag.. Inte så mycket men känns som svag mensvärk. 

Svar på tråden Mola/Druvbörd