• Yelem

Mola/Druvbörd

Hej får jag vara med här?

Den 18 Augusti: Jag var gravid och skulle på VUL för att få reda på hur långt gången jag var, skulle vara ca 11-13 veckor.
    Fick där reda på att fostret gått under. Fick komma tillbaka en vecka senare. Fick då berättat för mig att hon (läkaren) trodde att jag hade Mola, mitt blodprov tydde även på det. Fick en akuttid på Östra och skrapades dagen efter. 1 vecka senare ringde de. De hade fått provsvaret. Jag hade Partiell Mola. På måndagen skulle jag tillbaka för blodprov...
    Har nu lämnat första blodprovet, skall tydligen lämna varje vecka nu i början... En läkare skulle ringa upp mig på eftermiddag eller dagen efter när provsvaret kommit .

Läkaren ringde idag, fick reda på att mitt värde låg på 100.000 innan skrapningen och nu är värdet nere på 620.
    Det låter ju lovande.

Undrar lite hur ni andra mått/mår kroppsligt?  Jag har svullen/uppblåst mage och ont i lungorna tror jag kanske hjärtat ?  kan kanske bero på ångest?...Nån som känt av liknande?

Kram från lilla mig

• Yelem

Finns det någon här inne med partiell mola som spridit sig till lungorna?
    Hur mår/ mådde ni då?

• Yelem

(Grubbel tjej)

Jag fick också molvärk efter skrapningen. Det gick över efter några dagar.
    Jag mådde helt ok innan skrapningen, blödde inte , mådde inte illa, inga symtom alls på mola. Möjligtvis rejält trött. Men det är jag fortfarande....
    Ditt blodtryck kanske ökat pga att du kanske känner oro?
    Jag håller mina tummar för dig att ditt värde gått ner ordentligt
    Ska du ta varje vecka också?
    Jag tar på måndagar , du?

Styrkekram

• Yelem

Finns det någon typ av lista? Så man ser vilka som är med här? Om inte, ska vi upprätta en?

• Yelem

Lycka till imorgon Grubbel tjej!

Jag var o tog prov idag, ska ringa dit imorgon och höra vad det låg på...

• Yelem

Nu hade mitt värde sjunkit från 620 till 120 på en vecka .

• Yelem
    Anonym (Grubbel tjej) skrev 2011-09-15 22:58:33 följande:
    Goda nyheter!!!! Hade över 1 miljon i hcg värde innan skrapningen, nu 18.000! :D så det har gått oehört snabbt ner i värdet, på bara dessa 15 dagar efter operationen.
    Livmodern är betydligt mindre och helt normal igen. Dock kunde hon se 1 cm objekt på skärmen, hon kunde inte identifiera om det var blod/rest som skulle stötas ut nu när som, eller ev cell/kvarrester som kan utvecklas vidare. Så har redan inbokat återbesök om 2 veckor + hcg blodprov igen, så ännu har inte stenen släppt från magen, men en bra bit lossnade idag ;)

Håller tummarna för er alla andra därute som kämpar! 
    Skönt att höra!!  {#emotions_dlg.flower}
  • Yelem

Grubbel tjej

Fy din stackare !!! Tur att de hittade vad det var så du fick hjälp. Hoppas du blir frisk från Det snart.

Kram

Svar på tråden Mola/Druvbörd