Mola/Druvbörd
Hej
Här är ännu en med partiell mola. 41 år gammal, gjorde IVF i februari och fick vad jag trodde ett missfall i början av mars. Då jag hade fått tillbaka 2 st embryon så ville de inte skrapa direkt utan avvakta för att inte ev göra en miss. Det kändes ju bra men sedan fortsatte eländet och jag fick skrapas i slutet av mars, då var mitt hcg 77000.
Nu 4 veckor efter skrapningen så är mitt värde nere på 430. Fick förbud på 6 månader och med tanke på min ålder och att jag är beroende av IVF för att bli gravid så känns det tungt för tidpressen blir extrem. Har som tur var 2 barn sedan tidigare förhållande men vill gärna ha ett barn med min nya man som inte har några.
Nu till min fråga, hur länge har ni blött efter skrapningen? Jag har ju blödit vareviga dag sedan "missfallet" den 2/3 och nu 2 månader senare så håller jag fortfarande på. Min läkare på SöS sa att efter skrapningen kan det hålla på i 4-6 veckor och sedan ska mensen komma igång, men nu var jag så hoppfulli helgen då det praktiskt taget hade slutat för att sedan idag forsa igen. Någon med likande erfarenhet och tack snälla alla som delar med sig i tråden.