• Hellie

Mola/Druvbörd

Jättetråkigt att behöva joina denna tråd.. men faktum är ju att man slukar allt som stavas mola när man precis drabbats. Så då får man väl bidra lite oxå
    Komplett mola i v.14. Hcg på 550 000 (vad jag förstår efter läsning här; sjukt högt) Efter skrapning (19/10) halverad till 220 000. Fick infektion i livmodern och antibiotikakur. 5 dagar efter skrapning hcg nere på 22000. Vågar man ens hoppas att den ska vara nere på 5 på ett halvår? Är det realistiskt? Om nu ingen spridning sker självklart..har gjort lungröntgen, såg bra ut. Stor kram till alla er som drabbats...känns så hårt ;(

• Hellie

Heej igen alla som vet vad man går igenom, även om den enes historia inte e den andres lik så har vi den här förbannade Molan att slåss emot.... O sviterna av den.. känns bra med stöd :) Jag hade nu 1120hcg från ha haft 22000 för 1,5 vecka sedan -alltid nåt :)) Trevlig helg alla o grattis miam85 till friskförklaringen!

• Hellie

Smilla2007 har du fått svar än tro? Att det var en mola? Jag hade komplett mola och hade 550000 i hcg.

Åå men tro det el ej, fyra veckor senare ( i torsdags) så e jag nere på 128!! Superglad för nu känns det väldigt realistiskt att jag e nere under 2 om ytterligare fyra veckor :)

Kaisa7.. Ja vad säger man.. Ingens resa e den andra lik.. Sån chock när det inte finns nåt barn.. Hoppas allt ordnar sig för dig.

• Hellie

Till litenmaria, usch! Som att det inte vore nog med Molan o väntan att hcg ska sjunka.. Hoppas du får svar snart om vad det kan vara, om det har spridit sig. Åå förstår att det måste kännas tungt. Har själv en pappa som ligger svårt sjuk i cancer, har även förlorat min mamma i cancer. Jävla skitsjukdom rent ut sagt :(

Själv e jag nere på 33 i hcg. Tar nytt prov på torsdag, då har det gått 8v sen skrapning. Min läkare trodde på under 5hcg. Så då gör jag oxå det, även om jag har i bakhuvudet att det kanske inte blir så. Men vägrar o släppa mitt positiva tänkande -trots allt skit detta år! :s Stor kram till er alla kämpande därute!

• Hellie

Grattis vombat till lilla livet i magen, håller alla mina tummar o tår :)
    Känns som man hela tiden får reda på nytt om vad som kommer med denna mola, tack för info om det med sannolikheten för samma mola o det där med cancerregistret o behandling, saker jag själv undrat över men inte fått något direkt svar på.

Hcg var nu senast på 14. Segt på slutet stämde visst rätt bra ;) men nu e det ju marginellt till noll så ska inte klaga.. :))

Jag har fått väldigt luddiga svar ang grav-förbudet, då jag har haft fyra fem läkare som jag haft kontakt med. Om jag haft nollvärde inom 8 veckor hade det varit grav.förbud i 6 månader fr. skrapning? Och nu när det inte är det, är det 1 år från skrapning? El e det 6 mån från nollvärdet? Har säkert fått infon från läkare men inte lyssnat för jag tänkte jag skiter i det där med gravid igen, men nu njaaa ja vill nog kanske veta ändå. Vem vet :)

God juuuul allehopa!!

• Hellie

Jag är oxå kvar här.. Har haft 2 st hcg under "nollvärdet" 2 nu men måste fortsätta med Provtagningar ända till oktober(1 år). Hade komplett mola... Är detta bland det sjukaste, segaste, märkligaste konstigaste jag har varit med om..? Svar: ja.... Usch för molor!! Ps ursäkta har en sån dag idag :/ Kram ändååå :))

• Hellie

Till k g, det tog mer än 3 månader innan jag kom under 2. Tog lång tid men så hade jag 550tusen hcg när komplett mola upptäcktes i gravidvecka 14. :(

Usch Jag har fortfarande jättesvårt att acceptera att detta sker av slumpen...min kille och jag är 29 och 27 har ett friskt barn sen tidigare och inga tidigare missfall Har läst någon studie om brist på A-vitamin..? Men nä jag vet inte, man kanske söker efter svar man aldrig kommer att få.

• Hellie

Bra skrivet Giraffmamman, håller verkligen med dig.

Har inte varit inne på ett tag, och det är visst när det gått en tid man börjar få perspektiv på vad som faktiskt hänt... Hur lång tid varje process har tagit -och tar. Prover, väntan, läkarbesök, undran, oro och sorg. För mig har det nu gått 8 månader sen skrapning (komplett mola) 4 månader kvar till friskförklaring :) Som jag längtar! Tur man har familj o vänner att ventilera med men ingen som faktiskt vet vad man går igenom..utom ni. Här på forumet. Tack för att så många skriver av sig!

Svar på tråden Mola/Druvbörd