Inlägg från: Litenmaria13 |Visa alla inlägg
  • Litenmaria13

Mola/Druvbörd

Hej!

Hoppar in i denna tråden och skriver kort min tråkiga historia. I oktober fick jag plus på graviditetstesten och var överlycklig att min lilla Theo på 1,5år skulle bli storebror i juni. Jag kände redan direkt i vecka sju att något inte stod rätt till. Hade blödit i två veckor minilite hela tiden men nu hade jag konstant ont i magen. Ringde kk och fick ett ultraljud som såg bra ut men för tidigt att se helt så skulle vänta 10 dagar på för ett nytt. I mitten på november var jag på det andra UL där dom såg vad de trodde var Mola/ruvbörd. Blev skrapad några dagar efter det men fick inte reda på vad mitt hcg värde låg på mer än att det va högt. Efter tre veckor låg det fortfarande högt över 2000 men en vecka seanre hade det ökad till över 3000:(

Har fortfarande inte fått svaren av vad det egentligen är men läkaren ringde på telefon och sa att jag ska få remiss till onokologen för att de tror att den kan ha spridit sig. Är väldigt ledsen över detta och tyker det är riktigt dåligt att jag inte fått prata riktigt med en läkare om vad detta är och vad det kan innebära. Har inte tid med att få cellgifter om det nu skulle vara en elak cancer. Min mamma har precie fått diagnosen aggressiv bröstcancer som spridit sig i stort sätt överallt så hon går på en mycket svår cellgift. Fick reda på detta i september. Känner att det är helt för mycket nu.

Jag förstår inte hur en graviditet kan leda till detta. Hur mycket otur kan man ha. Jag har även läst att det drabbar mest äldre och personer från I-länder. Jag är ung och bor i ett U-land. Usch fy för detta:(:(

• Litenmaria13

Ja det är ingen rolig sjukdom. Jag ska röntgas imorgon så får vi se vad dom säger efter det.
    Vad skönt att det är nere på så lite=) Hoppas det fortsätter ner till noll snabbt.

Jag hoppas på att det är att de glömt en liten cell vid skrapningen som vuxit igen så att det "bara" blir en ny skrapning.

Svar på tråden Mola/Druvbörd