Mola/Druvbörd
Hej alla härinne,
Har sedan i måndags tagit mig tiden och läst igenom alla inlägg då jag var hos gyn som misstänker mola.
Måste bara börja med att säga att alla här inne, nya som gamla, verkar vara helt underbara. Tänk att det finns så många kärleksfulla människor som er som vill dela med sig av sina upplevelser för att hjälpa alla andra att ta sig igenom något som är såhär ovanligt!
Min historia,
Fick plus på stickan i somras och var överlycklig att vi igen skulle bli föräldrar! Var på tidigt UL i v8 där allt såg bra ut och hjärtat slog för fullt. Den 26/10 var vi på RUL då BM på en gång konstaterade att något var fel. Fick förklarat att det var ett MA som antagligen slutat i v9 och jag trodde jag var i v19! Chocken var helt oförklarlig! Hela min värld stannade. Blev skrapade dagen efter och hemskickad med ett papper i handen med info om blödningen, inget bad etc....
Fick mens direkt efter (27 dagar) och köpte ÄL stickor mest för att se om verkstaden var igång på riktigt. Och visst var den det. Efter 6 dagars negativt var den 7 dagen positiv och vi körde på! Tog gravtest som visade 1-2 veckor! Herregud kunde det vara så enkelt?
Efter ett par veckor kände jag dock att något inte stämde. Jg hade lite småblödningar då och då, jätte illa mående och mensvärk var och varannan dag. Köpte ett nytt test som även det visade 1-2 veckor. Shit var min första tanke. Ringde BM på engång som sa "druvbörd kanske?". Fick tid hos gyn veckan efter (i måndags) där han efter mycket klämmande,kännande och rotande med UL staven säger "dina äggstockar ser jättefina ut men det är något i livmodern som är ca 4 cm!" OMG vad säger man till det? Fick iallafall ta blodprov samma dag samt i onsdags och senare på eftermiddagen ringde BM. Måndagens prov hade visat 90,000 och onsdagen 104,000. Shit shit shit. Ska på UL igen imorgon fredag men jag vet inte var jag ska ta vägen. Mår så illa och har ont i magen. Är uppblåst som en j*vla anka.
Hur har det varit för er andra, hur fick dom ut era molor?
Jag är livrädd för allt i världen som gör ont. Jag är världens fjoskigaste person när det kommer till smärta!
Krama