• Wimlan

Mola/Druvbörd

De upptäckte partiell mola för ett och ett halvt år sen, jag var i v 11. Var över 40 och har vissa komplikationer som gör det näst intill omöjligt för mig att bli gravid. När jag fick 6 månaders graviditetsförbud trodde jag verkligen att det var kört... Att det aldrig skulle bli något levande barn men nu är jag gravid i vecka 31 och allt ser jättefint ut. Jag var verkligen helt förkrossad för ett år sen och jag vill bara säga att under kan ske, ge inte upp och lycka till alla som kämpar!

• Wimlan

Tack K g! Jag blev så gripen när jag läser här om andra som drabbats och hade glömt/förträngt hur fruktansvärt förtvivlad jag faktiskt var för bara ett år sen. Jag hade inte kunnat föreställa mig hur hårt jag kunde ta en sådan sak, har ju läst om det där med mola nån gång för många år sen men aldrig någonsin träffat nån som drabbats eller hört någon prata om det. Det är en grym sjukdom - när man vill skapa liv, så drabbas man istället av en tumör som inte bara omöjliggör liv för fostret utan dessutom kan bli farlig för mamman Är man dessutom i det läget som jag var, att det var sista chansen och oddsen är i princip noll, ja, då blev det svårt att tackla men nu ligger jag alltså här, smidig som en valross, och njuter av sparkar i magen

Svar på tråden Mola/Druvbörd