Mola/Druvbörd
Jag kan lägga till mej här... jag vet inte om det ska kallas tur i oturen, men jag fick veta at jag hade mola istället för min augustibebis, för drygt en månad sen och sen dess har jag genom gått det första blodprovet som låg på 34000 och som ingen trodde var ett mola värde, sen skrapning sen analys som visade att visst var det en mola, en partiell sådan... vilken TUR jag hade *fnys* en annan kände ju inte riktigt så just då, men visst är jag glad att den inte var den kompletta... sen lungröntgen o kontrollblodprov nr 1 vilket visade bara 44... och här tror läkaren att i nästa blodprov så kommer jag vara "nollad", han trodde det till 100% som han sa men jag väljer att tro på 95 %....
trots detta antar jag att jag ändå kommer att vara ålagd med produktionsförbud i 6 månader eller har någon här inne fått starta tidigare??? jag skulle bli så glad om jag kunde få klartecken innan sommaren är slut...
Att veta att jag inte ensam, just nu. att det finns andra som kämpar för samma sak känns som en stor tröst...
Det var rätt jobbigt när man läste alla fakta om mola och hur sällsynt denna sjuksom är...
Faktum är att en läkare sa till mej att de flesta gynläkare får aldrig erfara en mola på riktigt, de läser bara om det i teorin... livet är bra orättvist i bland...