• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • vanna

enligt ägglossningstestet har jag ÄL i dag!!!!!

• Bumblebina
    vanna skrev 2010-09-19 15:12:26 följande:
    Bara att anfalla din karl då ju! *hehe*
  • Ludvigsmamma
    UNDERBART!!!!!!!
  • Shirin
    UNDERBART Vanna!! Kör på ;) (Vet, är lite sent ute :P)
  • Anonym (Fundersam)
    Vad härligt Vanna, äntligen! Grattis!!
  • Lavinia

Tack för allt stöd, både till mitt inlägg personligen och för att det bara känns bra att läsa om er andra. Tre veckor har gått. Dags att få redan på nästa värde imorgon bitti. Har försökt ställa in mig på det värsta, att det har ökat eller är samma. Varför har jag annars haft dov molande mensvärk i tre veckor?? Var ju orolig för hur jag skulle orka, hur tiden skulle gå. Det har gått upp och ner men jag märkte ganska snabbt att problemet inte var att jobba under tiden, utan att inte jobba. Då finns det mer tid att tänka. Men nu ska jag inte tänka, bara sova...Håll tummarna för imorgon!

• Lavinia

Lättnad! Halvering på två veckor. Nere i 1100. Visst, med den takten kommer det ta 4 månader till men det känns rätt ok faktiskt. Det får ta den tid det tar, huvudsaken är att det går i rätt riktning. Känner mig som en urvriden disktrasa av all spänning som gått ur mig. Fast det är en positiv känslaGlad.

Hur lång tid har det tagit för er att få mens efter HCG=0 eller efter skrapningen? Du, Vanna, verkar ju inte fått det än, men grattis till ägglossning iaf! Vi är väl ett gäng här som är nyfikna på hur det gått om några veckor eller månader Flört. Olika det här med tider. Min läkare sa idag att det blir provtagning varannan vecka tills det blivit noll och sen varje månad. Och så ville hon kolla mig efter att jag fått första mensen (tar väl ett halvår det också kanske...). Hon sa ingen tid för grav. förbudet egentligen men jag fick känslan av att om det var ok efter mensen så...

• Bumblebina
    Lavinia skrev 2010-09-23 20:50:14 följande:
    Lättnad! Halvering på två veckor. Nere i 1100. Visst, med den takten kommer det ta 4 månader till men det känns rätt ok faktiskt. Det får ta den tid det tar, huvudsaken är att det går i rätt riktning. Känner mig som en urvriden disktrasa av all spänning som gått ur mig. Fast det är en positiv känslaGlad.

Hur lång tid har det tagit för er att få mens efter HCG=0 eller efter skrapningen? Du, Vanna, verkar ju inte fått det än, men grattis till ägglossning iaf! Vi är väl ett gäng här som är nyfikna på hur det gått om några veckor eller månader Flört. Olika det här med tider. Min läkare sa idag att det blir provtagning varannan vecka tills det blivit noll och sen varje månad. Och så ville hon kolla mig efter att jag fått första mensen (tar väl ett halvår det också kanske...). Hon sa ingen tid för grav. förbudet egentligen men jag fick känslan av att om det var ok efter mensen så...
    Vad skönt! Förstår att du känner dig urlakad efter den anspänningen.
  • Bumblebina
    fran84 skrev 2010-09-12 22:49:17 följande:
    Hur har ni gjort med p-piller under gravförbudet? Har läst lite och blir inte riktigt klok.... men förväntar mig inte nått säkert svar från läkarna eftersom forskningen verkar knapp.
    Jag frågade min läkare på gyn detsamma. Hon sa att det var bättre att ta p-piller än att bli gravid och att hormonerna i p-pillren varken gjorde till eller från i sammanhanget.
Svar på tråden Mola/Druvbörd