• Svar på tråden Mola/Druvbörd
  • Linn03

Shirin, som nu i denna "världen" med molor och fanskap så tycker jag att det är oerhört glädjande att höra om att du lyckats bli gravid. Det känns skönt att känna att det finns hopp i änden av tunneln. Hoppas verkligen att allt går bra för er framöver!

Kasa, så tråkigt att höra att det inte verkar fungera för er denna gången. Jag kan verkligen förstå hur det känns att inte ha någon ork kvar och samtidigt ha kaos överallt; både i hemmet, kroppen och i tankarna. Man behöver finna lugn någonstans för att orka. Förhoppningsvis kanske köket kan hjälpa dig att få tankarna bort från graviditet mm. Kan du inte hitta någon detalj som du verkligen engagerar dig i (kökskranar,kylskåp, microugn)? Jag vet att det låter trivialt men  ibland kan lite energi tillkomma genom att man släpper det tunga om så bara för 5 minuter. (Kanske lyxa till det med en super-duper micro, när du sedan värmer barnmat i den till din bebis ((som kommer komma)) kan du skratta åt det nuvarande eländet.)

Själv har jag fortfarande svårt att komma över hur orättvist det är att drabbas av mola. Den procentuella risken är ju så liten att det borde inte kunna hända oss... Jag är glad över att ha hittat till detta forum - på något sätt så känns det väldigt bra att läsa era inlägg, jag tror att det gör att jag känner mig minde ensam. För även om min sambo finns där hos mig så tror jag att det är rätt stora skillnader mellan hur vi känner oss och förhåller oss till det hela. Delvis beror det väll på att vi lever med det i våra kroppar vilket gör det svårt att bortse från helt och hållet.

Många kramar till er alla! 

• kasa01

Linn03, tack för fina tips.. Dagarna går trots allt, och det kan ju faktiskt hända att jag har ett blivande foster i magen. Dommen kommer innom kort, på gott och ont.
    Det byggs o byggs, men tyvärr hag jar en av mina stora deadlines nästa måndag. Efter det hade jag tänkt lägga mer tid på att "gotta" mig åt nya köket, måla tak o väggar o lite annat smått o gott. Hoppas bara så himla mycket på att det blir något av ägget den här gången, det är INTE roligt m sprutor och hormoner i massor i kroppen igen. Är fortfarande helt blå på magen efter alla stick, och vi vet ju hur det känns med hormoner de flesta av oss... Jag med mina 300 000 hcg mådde riktigt sunkit. Hoppas ditt förbud blir kortvarigt, och att de reder ut varför du fått flera missfall.

Kramar till er alla, och fortsatt mysig halloween helg.

• Ludvigsmamma

Kasa01!!!

Hoppas innerligt att ditt guldägg frodas och blir en liten livlig krabat!!!

Kraam!!

• Anonym (skräpmola)

Jag skickar en varm datorkram till alla "molor" därute som kämpar mot livets orättvisor. Känner mig rätt energilös efter en gårdagskväll med gravid vännina, det tar ork att smila när man inte är allt igenom glad.

Kasa, jag hoppas att ditt ägg ska fästa, det kan dröja längre innan mätbart hcg kommer så ge inte upp hoppet än. Kan ni inte skämma bort er själva lite du o sambon? Åka på spa en kväll om ekonomin tillåter eller ordna hemmaspa med hämtmat o skumbad.

• Shirin

Tack alla för era fina positiva kommentarer!
    Och Kasa, jag håller tummarna för er och försök se positivt på köksröran, det kommer en dag då allt är ett minne blott! :)

Kram till er

• kasa01

Hej!
    Är så glad att jag har er, känns lite bättre idag! Kommer så klart bli JÄTTE ledsen om mensen kommer, vilken kan ske vilken minut som helst nu. Men det känns inte lika mörkt som förra veckan, vi har några ätt i frysen också, och jag kommer att slippa hela behandlingen om det inte lyckas denna gång.

Anonym skräpmola, jag känner verkligen m dig! Om det är en god vänn så tycker jag att du ska säga till henne hur du känner. En av mina bästa vänninor blev gravid m sin nr 2'a och vågade knappt säga något till mig pga alla våra problem. Det slutade m att vi båda satt och grät, det är inte roligt för dem heller. Man måste som sagt få slicka sin sår, men faran tror jag ligger i att inte säga något alls. Tror att det blir svårare att hitta tillbaka till varandra då, ock murar som börjat växa blir allt svårare att rämna om de får grogrund.

TAck alla rara för uppmuntrande ord.
    många kramar,

• Shirin

Nyss hemkommen från gyn, fick se våran lilla sparvel som sprattlade runt!
    Vecka 13+5 och ingen risk för ny mola :)

• Bumblebina
    Shirin skrev 2010-11-01 17:17:31 följande:
    Grattis! Vad underbart!!!! Njut nu!
  • Ludvigsmamma
    Shirin skrev 2010-11-01 17:17:31 följande:
    Åååååå vad härligt!!!!!
  • vombat

Grattis Shirin!! Kul med goda nyheter på detta forum, det gör en riktigt riktigt glad :)

Jag fick svar på mitt blodprov, mitt värde hade sjunkit från 375000 till 34, så det kändes ju väldigt bra. Sen vågar jag inte ta ut något i förskott, för en del har ju värdena gått upp igen. Men det går än så länge åt rätt riktning trots komplett mola.

Svar på tråden Mola/Druvbörd