• Linastrumpan

Promenera från Gärdet till värtahamnen är det möjligt?

Har verkligen försökt leta information men hittar ingen! Ska till Hangövägen imogron bitti. Enklast vore om buss 76 gick (ingen trafik söndagar) från ropsten men på sl.se rekommenderas att åka till ropsten och gå 1500m. Kollar man på karta är det närmare att gå av vid gärdets T-bana, dock behöver man korsa järnvägsspår. Tittar man på flygfoto verkar det finnas en övergång som dock ser ut att vara som en överbyggd gång in till två hus,( det ena färjeterminal?!). Min undran är detta en "allmän" gångväg som man kan gå eller kommer jag att mötas av låsta dörrar?? Har en tid att passa och min lilla med mig så jag vill inte irra runt för mkt.
    Någon som kan svara mig?!?!?

Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
  • Svar på tråden Promenera från Gärdet till värtahamnen är det möjligt?
  • Mille11

Gärdets T-bana ligger ju närmare, men du måste gå massa omvägar tror jag. För att slippa irra runt på småvägar så skulle jag nog gå från Ropsten ca. 1,5 km. Bara att går längs hamnen eller vad man ska säga förbi Silja Line-terminalen och vidare så att säga.. Det går ju inte gå fel där liksom, medan vid Gärdet kan man hamna var som helst om man inte varit där tidigare...

• bouncer

Nej, gå av vid gärdet! Det tar 7 min att gå till Silja terminalen från den T-bane stationen. Kommer du söderifrån kliver du av längst fram och följer enkelt skyltningen till värtahamnen. Lycka till!

• Linastrumpan
    bouncer skrev 2010-03-27 23:47:15 följande:
    Nej, gå av vid gärdet! Det tar 7 min att gå till Silja terminalen från den T-bane stationen. Kommer du söderifrån kliver du av längst fram och följer enkelt skyltningen till värtahamnen. Lycka till!
    TACK Hade hoppats på att man kunde gå över bron över spåren men blev osäker. Vid gärdet hittar jag, har varit i Frihamnen många gånger och det ligger ju alldeles brevid värtan men på rätt sida om spåren.
    Storken kom till mig två gånger....eller var det tvärt om!?!?
Svar på tråden Promenera från Gärdet till värtahamnen är det möjligt?