• mamma1970

Vad ha till svamprisotto???

Ska ha folk på middag imogon o tänkt bjuda på en risotto med kantareller, Vad ska man ha till?? Tänkte på nåt enkelt som kycklingfiléer i ugn, kanske inlindade i bacon? Är dock rädd för att det blir torrt. Kassler eller kött?? Ta gärna emot tips..

• Svar på tråden Vad ha till svamprisotto???
  • Anatha

Kycklingfile i ugn om du kör den på låg värme och öser den regelbundet så blir den saftig och god till risotton tror jag.

• vackrastarflow

Man ska väl inte ha nåt kött till risotto, såvida där inte är kött i själv risotton?

Jag tror att parmesanflarn hade varit jättegott till

• Ulf Harrys Farsa

Kyckling i ugnen?

Ställ en ugnsfast form på botten, fylld med vatten
    eller kör i en stekpåse.

• Foodlover

Tycker ni om lamm så kan jag varmt rekomendera det till svamprisotto. Riktigt gott!

• Anatha
    Foodlover skrev 2010-03-28 11:01:31 följande:
    Tycker ni om lamm så kan jag varmt rekomendera det till svamprisotto. Riktigt gott!
    Ja det tycker jag också.

Gällande att ha kött till risotto så äts risotto som ensamrätt i Italien. De äter ju gärna saker separat men i Sverige har vi ju en tradition att ha en bit kött och en kolhydrat till det så jag tycker att risotto är en utmärkt kolhydrat till olika sorters kött och fisk på samma sätt som tex potatis.
  • Butterscotch

Jag tror att kyckling blir bra! Risotton kan du göra ganska lös (dvs som den ska vara), så behövs du inte oroa dig för att rätten ska uppfattas som torr.

Svar på tråden Vad ha till svamprisotto???