Jag blir aldrig nöjd!! (långt)
Jag har världens i-landsproblem!
Vi har nyss flyttat in i vårt nybyggda hus på nästan 200 kvm (från ett hus på 85 kvm) och nu vette faan hur jag ska inreda! Alla våra gamla saker ser fjuttiga och fula ut i vårt nya hus, vill köpa allt nytt och fint, men då är det ju lixom inte vårat heller...om ALLT ska vara nytt menar jag. Sen är jag ju (tyvärr) inte gjord av pengar heller så det får ju bli lite då och då.
Anyway, jag sitter och plöjer igenom inredningstidningar och ser någon bra idé och snor den. T ex lite omaka kuddar vårdslöst slängda på sängen eller soffan, färgglada mattor blandas med kofällar och kitchiga saker, stora gröna växter i korgar och gärna lite mormorsporslin stående på någon hylla.
Skitläckert!!! tänker jag och försöker mig på samma sak. Men när jag gör det ser det bara konstigt och rörigt ut. VARFÖR???
Jag går runt och flyttar på alla grejer 10 ggr om dagen men få lixom inte TILL det! Varför se det alltid bra ut på TV eller i tidningar men inte i vårt hus? Det är ju jättefint annars med intressant planlösning och mycket fönster. Trivs jättebra med det! Men jag får någon slags prestationsångest över detta med inredningen. Alla mina bekanta och släkt säger "Det borde ju inte vara så svårt för dig, du är ju så duktig med sånt där." Förvisso, men blir aldrig nöjd. De som kommit och sett det jag gjort hittills tycker om det, men JAG blir aldrig nöjd! Jag har köpt nya lampor till köket 2ggr, och är ändå inte helt nöjd än. Min bild i huvudet stämmer inte med hur det blir. Jag VET ju hur jag vill ha det men det blir inte som jag tänkt mig.
Jag vet att jag låter helt käpp, men jag får nästan ångest över detta. Vaknar på nätterna ibland och tänker typ "Undrar om de skulle passa med orange matta i vardagsrummet? Eller ska man ta en grå som funkar till allt? Eller vit?" Så håller jag på. Har slutat fråga min man vad han tycker, för han tycker ingenting. Men när jag väl fixat något så säger han om han gillar det eller inte, bra att han är ärlig på det sättet. Men han börjar tröttna att jag jämt tjatar om gardiner och blommor osv, tycker jag ska spänna av. Men jag kan inte. Vill att allt ska vara klart och helt perfekt NU! Jag vill att man ska kunna göra ett inredningsreportage i PLAZA eler liknande i vårt hus! Nu när jag fått mitt drömhus vill jag ju att det ska vara fint resonerar jag.
Roomservice eller Simon och Tomas, HELP MEEE!
Inte för att jag tror det, men är det NÅGON som känner igen sig....lite...?
(Kommentarer om att jag är bortskämd undanbedes, det vet jag redan... )