Inlägg från: Deiia |Visa alla inlägg
  • Deiia

Jag blir aldrig nöjd!! (långt)

1. Det är ofta bättre med en stor inredningsdetalj än flera små.

2. Tänk på att det är ett hem och inte en utställningslokal - för perfekt är inte hemtrevligt. Tänk inte Drömhus -Tänk Drömhem.

3. Satsa inte på alltför mycket mode i inredningen. Det blir dyrt i längden eftersom sådana möbler snart känns helt ute.

4. Det viktigaste är LJUSET. Bilder i inredningsreportage är noggrant ljussatta! Och redigerade. Och stylade med färska blommor m.m.

Visst känner jag igen mig , tampas med dessa lyxproblem i vårt nybyggda hus också..............

• Deiia
    Jojo77 skrev 2010-03-28 23:00:11 följande:
     Jag är ochså rastlös och ivrig och vill få allt perfekt snabbt men jag har faktiskt hittills delat upp "projekten". Började med sovrummet och gjorde det fint där. Väntade sedan några veckor och så köpte vi gardiner till vardagsrummet, sen var det nu tv-bänk osv, osv. 
    Så har jag också gjort. Delat upp projekten och sovrummet först. Det börjar bli ganska mysigt nu - äntligen.

Visst blir man påverkad av alla inredningsreportage ! Först såg jag för mig vårt hus fullt med danska designmöbler! Y-stolar i köket o.s.v. Nästa dag var det chabby chic som gällde. Men efter ett tag märker man att det kanske inte är riktigt jag. Jag har nog gått igenom de flesta stilar i mina tankar (och en del bottennapp när det gäller köp!). Jag kan tycka att en bild är väldigt fin men det betyder inte att jag skulle vilja bo på det sättet.
    Nu börjar det klarna och det blir en bra mix av gammalt och nytt och troligtvis ett hem under ständig förändring.

Ett tips till är att alltid köpa på öppet köp (nja, soffa kanske inte går) i alla fall när det gäller mindre prylar. Den där grejen som var SÅ fin i butiken kanske inte passar alls när man kommer hem.

Och jag säger det igen - glöm inte ljuset! Ljussätttningen betyder allt. Jobba med spotlights, gardiner, skärmar för att få ett vackert ljus.
Svar på tråden Jag blir aldrig nöjd!! (långt)