• Trollungen

Snälla, lite blöjhjälp

Har en son på sex veckor som nästan alltid kissar utanför blöjan. Han väger 5½ kg och vi har liberos blöjor 3-6kg.
    Vi har haft de blöjorna sen han föddes och han har alltid kissat igenom. Blöjan kan vara helt ny och tom, han kissar ut i kanterna, antingen uppe vid magen eller vid ljumskarna.
    Någon som har samma problem som har något tips? Kanske en annan blöja?
    Vi hade libero till storasyster och var jättenöjda med den då. tycker pampers luktar lite konstigt.....
    Gärna  snabba svar, ska köra och handla nu;p

• Svar på tråden Snälla, lite blöjhjälp
  • Alexi

Jag har fått höra att läcker blöjan är det nog för liten storlek. Är nog inte konstigt om ni behöver gå upp en storlek om han väger 5,5 kg och blöjan är till 6 kg.

• Ängaboll

Jag hade också bytt stl. En annan sak är att alltid kolla så att snoppen ligger neråt och inte åt sidan eller liknande, det kan också göra att kisset rinner åt fel håll.

• Magini

Gå upp en storlek på blöjan eller prova en annan sort. Vi hade samma problem med både Libero och Pampers när sonen var liten. Då funkade Huggies bra istället. Nu är det bara Libero som funkar igen..

Dammråttorna i hörnen är bara änglarnas tofflor..
  • Trollungen
    Alexi skrev 2010-03-28 10:13:53 följande:
    Jag har fått höra att läcker blöjan är det nog för liten storlek. Är nog inte konstigt om ni behöver gå upp en storlek om han väger 5,5 kg och blöjan är till 6 kg.
    Han har haft samma storlek sen han föddes och då vägde han inte 5½kg;)
    Blöjan är tom, han kissar utanför i kanterna, kan inte spänna blöjan hårdare...
Svar på tråden Snälla, lite blöjhjälp