• Isanna

Kan man bli tecknad för en försälring utan egentligt medgivande? Inom facket.

Jag har precis fått en räkning från Lärarnas Riksförbund med avgift och a-kasseavgift, vilket är helt rätt, men på samma faktura är jag fakturerad 557:- för försäkringar som jag inte har tecknat. Jag antar att det har kommit någon info i posten som jag inte har uppmärksammat och därför har försäkringen börjat gälla mig automatiskt. Kan man göra så? Ska ringa dom nu snart, men är det någon som vet?

Tycker att det låter lite väl märkligt, vet inte ens vad det är för försäkring!

• Svar på tråden Kan man bli tecknad för en försälring utan egentligt medgivande? Inom facket.
  • Jennie Brunflo

Japp, de har något slags erbjudande som man ska tacka nej till annars blir man ansluten.
    Det är i sin ordning, ingen har gjort fel. Det du kan göra är väl att bråka och få de att ta bort den...vilket nog inte är lätt eftersom man binder sig för 6 eller 12 månader oftast.

Men att ringa och klaga är helt ok.

• Isanna

Antog att det var nåt sånt som jag missat, förbaskade skit! Några 557:- är inget jag vill slänga ut på trams jag inte beställt! Jaja, ska ringa o klaga så fort dom kommer tillbaka efter lunchen. Men tack för infon iallafall! Förstår inte hur det ska vara ok att göra så egentligen.

• Jennie Brunflo

557kr....vad fasen är det för försäkring?????

Eller är det något som betalas 1ggr/år eller nåt.....för det låter som MYCKET pengar.

• Isanna

Tydligen var det hela baletten, alltså, liv- olycksfall- och hemförsäkring som jag var tecknad för. Det var tydligen gratis de första tre månaderna och sen började aviseringen om man inte sagt annat. Men eftersom jag inte är klar med studierna (det var en miss hos dom) så strök tjejen föräkringarna på en gång! En mycket trevlig försäkringstjej förresten! Måste börja läsa posten noga nu...

Svar på tråden Kan man bli tecknad för en försälring utan egentligt medgivande? Inom facket.