Inlägg från: Mareldsbarn |Visa alla inlägg
  • Mareldsbarn

Augustibebisar 2008, del 11

Springer in snabbt utan att ha läst allt.

Lina; Ja det vr jag som köpte krittersängen. Den röda kostar 249 kr på kållereds. De finns fortfarande kvar såg jag då vi var där i förrgår!

mamma o pappa på besök nu och Julia blir aldrig frisk. Idag har vi tid hos doktorn kl 14 och jag tänker inte ge mig förrän en grundlig undersökning har gjorts.

ha en bra dag alla!

• Mareldsbarn

Lina; 299 kostade den. Du behöver köpa Ribbottnen löst också. Alltså träbottnen och den tror jag kostade 99 kr

Konstaterat öroninflammation och infektion på Julia. Därav den höga febern och förkylningen samt flera veckors sömnlöshet. Julia har plötsligt slutat sova på dagarna. 3:e dagen nu. Tack gode gud att jag får vabba nu och på tisdag är det jag som går till läkaren och kräver en sjukskrivning. bara tanken gör att saker känns lättare

Mamma o pappa kom ned i förrgår och åker imorgon. Skönt att dom är nere och stöttar lite. Ikväll ska vi äta räkor

Läser lite mer sedan och svarar. Hoppas att ni mår bra allihopa!

• Mareldsbarn

Ojojoj vad många som har plussat nu! Grattis till er

Rosa, vad rädd jag blev närj ag läste att du tuppat av. Inte konstigt att kroppen säger ifrån med tanke på din situation just nu. Måtte lillrackaren i din mage vilja komma ut snart och du, vila vila vila till tusen nu!

VT; Skönt att allting var bra med bebis. Jag blir glad när du skriver att du verkar må bättre denna graviditet. Det låter som du känner dig friare i gravven än vad du var när du väntade Lyckan.

Jag gick till läkaren i förra veckan. Ville bli sjukskriven för nu kändes verkligen botten nådd. Träffade en bra läkare som lyssnade på mig men jag klev därifrån med sömntabletter utskrivna, en remiss till en psykolog och ett återbesök på tisdag till samma läkare. Jag ville ju bli sjukskriven. Det är skitsvårt att arbeta med ungdomar och försöka förenkla deras vardag och motivera dom till förändring när jag själv tycker livet suger apa och börjar gråta för minsta ting. Det slutar ju med att mina brukare får dåligt samvete för att de stör mig och börjar bära min börda vilket INTE får hända! Jag valde att sjukanmäla mig själv från jobbet istället. 1 v får man ju ta så på torsd är egentligen tanken att jag måste tillbaka till jobbet men nu har jag ansökt om semester över helgen för det skulle nämligen varit min jobbhelg.

Jag är så less på mitt jobb och min chef. Mest min chef som, ursäkta ordvalet, men är ett riktigt rövhål utan empati emellanåt. Vi pratade semestrar förra apt-mötet som var i veckan. Våra semesterönskemål skulle spikas nu. Dock är vi 8 i personalen och det krävs 4 ordinarie inne varje vecka är det tydligen bestämt. Jag hade sökt om v 28,29,30. V 29 åker ju vi till Turkiet Tyvärr så var det 1 för mycket som sökt semester v 29 och 30. 1 person behövde alltså lägga sig. Jag tänkte att jag var taktisk som sa att jag kan lägga mig v 30 och jobba då istället dårå. Det kändes surt för 3 v med min familj ville jag ha men jag vill ju inte mista v 29 då vi bokat resa direkt. Nåväl, det hela slutade i varje fall med att både v 30 OCH 29 rök för mig! Ingen behagade nämligen att lägga sig för v 29 så det blev lottning där även jag ingick och nitlotten föll på mig. Jag måste jobba v 29... Jag frågade min kära chef då varför vi inte kunnat lotta v 30 också i så fall men för att citera henne; Du valde själv att plocka bort den semesterveckan så den veckan räknas nu som löst. Det är inget vi gör något åt.

Det hela slutar nu med att jag har EN jävla skitvecka semester i sommar med Daniel o Julia Daniel har hela Julia och tycker jag ska ansöka om FP hela Juli så vi äntligen får tid tilslammans. Jag hade ju ingen semester förra året heller. Jag blir så ledsen på min chef. Hon kunde varit lite empatisk och bjudit på en vecka med 1 personal mindre så hade alla fått sina önskningar igenom. Det är ju så att en chef inte kan neka en 3 v i streck fast men chef säger nu att det kan jag få men då först i juni eller aug... skitsurt!

• Mareldsbarn

Håll i hatten! Jag behövde visst skriva av mig Det är mest svammel så ni kan låta bli att läsa om ni vill

• Mareldsbarn

Tack Rosa! Ja jag är inne på Fl den månaden. Jag började ju jobba när Julia var 8 månader och då jobbade ju både jag och D så vi har ju dagar kvar för henne. Däremot vet jag inte alls hur jag skall lägga fram detta till chefen nu när jag har fått möjlighet att önska semester, semestern spikas och jag kommer i efterhand och bombar allt med det. Jag vet inte riktigt än... Det blir nog bra i slutändan ändå det tror jag allt

• Mareldsbarn

VT; Ja jag tänker som du. Jag trodde faktiskt inte det om mina kollegor. Jag förstår 1 som ska utomlands samma vecka. Jag förstår också en annan som har tagit 28-30 för att får spendera tiden med sin flickvän som han inte har träffat på ett halvår (hon har varit iväg) och då är det såklart inte roligt att bryta semesterna efter 1 v och gå och jobba 1 v för att sedan gå tillbaka på semester igen. Det var fler som hade lagt semestern som jag så v 29 blev mittenveckan så att säga på deras ledighet. Å andra sidan kan man skjuta på hela kalaset och ha tidig eller sen semester för att hjälpa varandra tycker jag. Men icke. Det tråkiga med det hela är att det inte bara är detta som gör en frustrerad. Det är tråkigt att ha en chef som har svårt att bjuda på småting för att se att det i slutändan gör något gott. Jag känner att jag bara ger och ger och ger och när jag tror att jag äntligen skall få något för det så blir det istället som en käftsmäll. Ska bara ta pucken om FL i 4 v med henne också. Det ser jag inte fram emot. Jag har tagit ut FP två gånger under våren så jag får ju ta ut en gång i sommar också. Däremot är det inte FK som nekar utan arbetsgivaren som kan göra det efter 3 gånger. Jag vet att min chef saknar koll på detta och hon vet inte ens om att det är så det är. Däremot vågar jag ju inte utmana ödet heller utifall hon skulle få nys på det hela men som sagt, en tredje gång har jag kvar att ansöka om. Tack för att du orkade lyssna

Och du VT, angående dina dagar. Tänk på dig själv och din familj. Gör det som känns bäst för er. Jag tror du ångrar dig om du gör slut på dina dagar så snabbt som du funderade på. Min vän som jobbar som lärare hon gick tillbaka på sommaren just för att det itne fanns något att göra och hon fick småpyssla lite och sedan slapp hon FL alla dom dagarna. Du kan ju säga att M vill vara ledig eller så kanske och därför behöver du komma tillbaka?

• Mareldsbarn

Sthlm, Tänker på dig! Hoppas du kan ta hand om dig idag och vila upp dig. Det är mycket som händer runt omkring dig nu ju som du skriver. Har du någon du kan bolla med? Vad bra att M kunde hämta barnen och ta dom till dagis. Hämtar M barnen också åt dig?

Carina, trist att det var ett spökstreck men du verkar positiv och vilja köra nya tag igen så det hurrar  vi för!

Hallon, jag hade velat se den föreställningen. Inte för att det är roligt direkt utan för att det är en verklighet som vi idag här där vi befinner oss har så svårt att ta in men som för andra är en helt vanlig vardag. Det är fruktansvärt.

Julia är på förskolan. Jag har varit på gymmet. Det var superskönt faktiskt. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe i vårsolen. Funderat mycket på mitt jobb. Har nu tagit semester över helgen så nästa arbetsdag blir inte förrän måndag nästa vecka. Jag har vägt + och - med att byta arbete men det slutar hela tiden med att det som är värst - är att jag har den chef jag har och det finns så många + med jobbet trots allt så jag är inte sugen på att byta arbete enbart på grund av henne. Det slutar hela tiden i mina diskussioner i mina tankar med att jag blir så arg på henne att jag bara vill sparka henne på smalbenet! Usch och tvi. Mest frustrerad är jag nog just nu över att hon inte ens har hört av sig. Det är nämligen så att nä vi i personalen blir sjuka eller behöver vab;a så sms:ar vi chef och avdelningen. Chefen har alltid svarat med ett "OK" eller något liknande till mig när jag messat innan. Nu när jag skriver att jag blir borta 1 v så fick jag inget svar alls. MÄrkligt. För egentligen, vem vet att man blivit sjuk och med säkerhet kan säga från dag 1 att man kommer dag 6? Hon borde ju undra och med tanke på hur semesterläggningen blev så borde hon definitivt ana att något inte är bra.  Ringer man då inte eller sms;ar och frågar ens medarbetare? Jaja, det kanske är bäst att hon låter bli att ringa för jag orkar nog inte prata med henne men det är sälva principen som gör mig ännu mer frustrerad.

VT; Har du blivit något klokare över dina FL-dagar och arbete?

• Mareldsbarn

VT; Bra fråga där... Tror det är lite både och från min sida faktiskt. Jag vill inte komma på tvären med chefen just för att hon enligt mig är så oberäknelig. Det är trist. Jag har haft en del chefer genom mina arbetsår och aldrig aldrig nånsin har jag hamnat i konflikt med dom på detta vis. Trist att det är så. Och du, jag tog dig visst på orden när du sa att jag fick pladdra av mig här

Jucea, tack för dina ord. Ja jag var överlycklig över mitt nya arbete. Det var superkul i början och jag är så säker på att det är en superrolig arbetsplats också i och med att verksamheten är som den är men det är frustrerande att en chef drar ner saker så. Att hon liksom inte kan bjuda på det lilla. Jag kräver inte mycket men oj vad jag har gett mycket detta år...tyvärr ser hon inte sånt. Däremot har jag härliga kollegor som ringer och frågar hur jag mår och som förstår mig till fullo. DOM ger mig cred och jag ger även dom det när de gör något bra. Det är skönt. Visst kan man strunta i chefen och bara "arbeta på" men vi har ett sådant nära arbete med vår chef att det är oundvikligt. Jag fick precis reda på att en av mina bästa kollegor skall sluta innan sommar. Aptrist även om jag tycker att han gör helt rätt i det för hans egen del. Han är guld värd och tyvärr uppskattas inte hans kunskap och erfarenhet hos oss som den egentligen borde göra. Jag minns din jobbiga situation. Tyvärr har jag varken så mycket semester eller FP-dagar att jag kan plocka hur mycket som helst. Jag vill även spara en del i framtiden eftersom jag inte vet hur den kan komma att se ut. Dags att rida ur stormen... ska bara fundera på med vilja hjälpmedel det blir med.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11