Inlägg från: sthlmstjejen |Visa alla inlägg
  • sthlmstjejen

Augustibebisar 2008, del 11

Dyktekniken vad är det för nåt? Jag har då bara koncentrerat mig på andningen och gått in i varje värk och längtat tills den gått över! Försökt att inte spänna mig. Sista förlossningen hann jag få EDA och det var såå skönt att inte ha superont! De andra förlossningarna har jag inte hunnit få det, men senaste sa jag till direkt när jag kom in att jag ville ha det så då ringde de på narkosläkaren direkt.

• sthlmstjejen

Just det, glömde fråga om Kritter, är det bara i gbg den är rabatterad?

• sthlmstjejen

Rosa: Vad fint barnen har gjort, vilken bra idé!

VT: Trist med kräk, hoppas att det inte blir värre. Och vecka 32 är inte illa det, känner du dig förberedd på att bli 2 barnsmamma? Jag tyckte själv att det var den största förändringen, att ställa om sig från att ha ägnat all uppmärksamhet åt en till att ha två. Fick lite dåligt samvete för äldsta.

Linn: Du kan mkt väl vara gravid, har läst om många på fl som testat positivt med äl-test när de varit gravida. Lycka till!

• sthlmstjejen

jucea: Jag fick 2an när äldsta var 2 år och jag upplevde iaf att jag satte henne mer åt sidan eftersom jag ammade hela tiden (kändes det som) och var så trött att jag inte riktigt orkade leka.

VT: Ja kanske kommer känslan att du är redo när ni fixat allt för bebisen. Jag vet inte vem du kommer att kunna fokusera på mest men det är väl just så att man inte KAN lägga 100% på båda och då får man lätt dåligt samvete. Särskilt i början då den äldsta kanske blir avundsjuk eller iaf förändrad (tex trotsar massor) av att den nya kommer.

Deppigt här, mår förjäkligt just nu!!! Bråkat massor med M, ni vet såna där uppslitande bråk som man har när allt tagit slut men att man inte riktigt gått vidare. Fy fan!

• sthlmstjejen

linn: GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!! Det är ni värda efter 1 år av försök!

• sthlmstjejen

MissH: Jobbigt att inte vara överens om antal barn men om du inte vill ha en till förrän Elton är 4 år så har ni ju lite tid på er att prata om det. Skulle du bli jättebesviken om han om några år fortfarande känner att han inte vill ha fler?

Rosa: Jo flytten är i övermorgon så det drar ju verkligen ihop sig. Grejen är att allt med vårt förhållande är skit, alltså kärleksförhållandet. Vi har båda gjort saker som den andre inte gillat osv men som vän kommer jag att sakna honom om vi nu inte blir vänner efter ett tag. Har alltid kunnat prata med honom om allt...

VT: Attans att hon kräktes igen! Hoppas det var sista gången nu.

• sthlmstjejen

VT: Jo i morse pratade jag ut med mamma i telefonen om en del saker, men allt vill jag liksom inte berätta för henne det känns för privat. Men det är klart att spänningen släpper lite.

Rosa: Ohh synd att vi bor så långt ifrån varandra, annars hade vi kunnat sitta och fika och prata om vår VÄLDIGT liknande livssituation just nu!

linn: Grattis till godiset! Kanske jag också ska försöka tävla lite

• sthlmstjejen

M är ju yngre än mig (27)men se hur det gick iaf Tror inte att åldern spelar så stor roll, iofs så tror jag att man orkar mindre om man är äldre, men det är ju också individuellt.

Idag är det flyttdagen för M och igår var jag tvungen att informera dagis om separationen. Hade verkligen ingen lust men eftersom både Mellan och Stora hade berättat om att pappa skulle flytta, att vi skulle flytta sen osv. Började gråta när jag pratade med en fröken, kände mig så känslig och utsatt på nåt sätt.

För att tala om nåt annat så har vällingavvänjningen gått jättebra! Var ju stenhård och tog bort den för över en vecka sen och nu har F slutat att vakna och skrika efter välling, iofs vaknar hon ändå då o då men inte så förbannad iaf. Sen får hon mjölk och macka när hon vaknar

Rosa: hoppas inte på nåt mer kräkande!

• sthlmstjejen

Rosa: Känns skönt att ha det sagt, men på nåt sätt blev det så verkligt för mig att det verkligen händer när jag började att informera utomstående. Det kändes så konstigt eftersom jag inte i min vildaste fantasi föreställt mig att just JAG skulle bli ensamstående. Konstigt kanske men så var det.

Håller med VT om att ge barnen extra godis och extra mkt film så du ser till att du får vila, det är det bästa! Man ska inte ha så höga krav på aktiviteter och vad som är mest pedagogiskt precis hela tiden.

VT: Känns skönt att höra att det är fler som börjar gråta inför en fröken. Det blir liksom så känsligt och så berättar de vad barnen berättat för dem och då blir det ännu svårare att hålla tillbaka tårarna.

• sthlmstjejen

Rosa: Attans! Hoppas att du slipper bli smittad iaf! L får sova på soffan Iofs M sov på soffan låååång tid innan han flyttade så det systemet kanske ni redan har?! Liv tycker jag är ett fint namn. Disa gillar jag inte lika mkt pga att en tjej som jag ogillade i tonåren hette det

Igår var jag o barnen o kollade på Ms lägenhet och den var mysig så han verkar trivas. Jag börjar känna att allt känns så skönt, iaf just nu! Att jag för reda saker och ting själv här hemma. Dock får jag sova mkt mindre men hoppas att F börjar sova bättre.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11