Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11
  • Vilda Tiger

KaOl
    Fina barn! Hahaha! Det lät roligt att E bröt ihop för den sakens skull...

Sthlm
    Jag fyller på det Rosa sa med att andningen ska vara så stilla och lugn som möjligt, helt ljudlös. Man ska inte fly smärtan utan möta den, utforska den, och som Rosa sa slappna av och bli tung, tung, tung. Man ska föreställa sig att man sjunker i vatten, ungefär.

Jucea
    Härligt att de fattar att Ted är stora killen och faktiskt kan kommunicera trots att han inte säger så många ord än.

Linn

Här är det Lilla Anna som är poppis. Även en bok som heter "Knacka på" samt Kråke-böckerna. "Halvan kör polisbil / buss / sopbil" gillar hon med.

Rosa

Även jag är jättenyfiken på namn.

Jag och Marcus har inte talat jättemkt om namn. Vi är mer överens om killnamn än om tjejnamn. Eller - tjejnamnen är svårare att rensa i, det blir liksom tre, fyra stycken som hamnar lika i topp.

• Vilda Tiger

KaOl
    Jag tror det är bra att hon får röra sig, cykla till vänner och träning. Det är ju en sak om det spjunkregnar men nu då våren kommit och solen snart värmer så ska det inte vara något stor sak att cykla 2.5 km då hon är 12 år. Det tar ju tio minuter. Ni kan ju även trycka på den ekologiska aspekten, de måste ju lära sig en del om det i skolan, eller? Miljötema borde ju var och varannan skola ha...

• Vilda Tiger

Heidi
    Hu va skrämmande! Jag är också uppvuxen med att vi inte behöver låsa dörren (iofs inga grannar förutom en gammal dam på andra sidan berget, annars ligger huset 1.5 rakt in i skogen) så jag är inte så himla noga med det där att låsa. Jag gör de ju på natten, men Marcus kompis blir skogstokig då han kommer hem till oss då vi inte låser ytterdörren då vi är hemma dagtid.

• Vilda Tiger

Linn
    Jag har själv inga erfarenheter av att testa med äl-tester över huvud taget men OJ va jag håller tummarna för er! Du testar väl med grav-test idag?

Rosa
    Hihi! Det kommer bli jättetjusigt då det kommer upp vid fönstret!

Jaha. Så har kräket kommit hit. Jag tycker iofs det känns mer som att Lyckeli har haft magknip än magsjuka inatt men vi fick iaf sitta uppe och distrahera henne med Drömmarnas Trädgård fram till två, för att hon inte skulle gråta och kasta sig i sängen. Sedan kräktes hon och vi somnade runt fyra. Nu verkar hon pigg men inte så intresserad av frukosten. Lika bra det kanske. Så magen får vila lite.

• Vilda Tiger

Lina
    Här är också härligt. Vi var ute en kortis med vagnen förut, jag och Lyckeli, men piplisan ville inte göra ngt så det var en mkt kort tur.

Sthlm
    Nej, jag är inte redo än. Det kommer, det kommer, det är jag medveten om, för man måste ju bli redo. Men jag är ganska överraskad på ett negativt sätt över hur mkt mindre jag har kunnat fokusera på bebisen i magen än vad jag kunde då det var Lyckeli som låg däri. Helt naturligt, antar jag, men jobbigt ändå, för jag har lite dåligt samvete över det gentemot bebisen. Men den vet ju inte om det, den märker ju inte att jag inte tänker så mkt på den som jag vill ha tid med. Vi har inte namn bestämt, vi har inte satt upp vaggan eller något sådant. Kanske behöver man den processen också, för att känna att man är klar och redo? Jag känner igen känslan att ha lite kluvna känslor inför att få ett barn till att lägga fokus på, men jag har nog som sagt mer skuld gentemot bebisen än mot Lyckeli. Iaf just nu. Nu är det inte ngt jag går och tänker på hela tiden, vilket det kanske låter som, utan det kommer bara ibland.

• Vilda Tiger

Rimfo
    Tur att hon tycker om sin antibiotika. Jag köpte hostmedicin till Lyckeli då hon var så fruktansvärt hostig för några veckor sedan men då hon fick ta den första gången rös hon i hela kroppen, såg uppriktigt äcklad ut och gav mig sedan en förfärad blick. Hon vägrade sedan ta igen. Va roligt att din kollega äntligen fick ut sitt barn! Vet du namnet? Jag är nyfiken på namn nu för tiden.

Lina
    Jag förstår att du blir jättefrustrerad då han gör så! Men det viktiga är nog att prata, prata, prata och så kan han be om ursäkt nästa gång han träffar kompisen.

Mareld
    Jag tycker det är helt rätt beslut du tar, att sjukskriva dig. Hoppa att Julia snart återhämtar sig då hon fått medicin.

Nä, nu hör jag hur Lyckeli öppnar frysen och tar fram isfacket. Får ge henne lite.

• Vilda Tiger

Linn
    Jag är så GLAD för er skull! JÄTTEGRATTIS! Tänk att det skulle ta sig just den månad då du inte tog dina hormoner. Kroppen är häftig. Axel är söt som socker och jag fårstår att du är upprymd just nu!

Luz
    Då du inte ville att testet skulle vara pos så är jag glad att det var neg, för din skull.

MissH
    Man vet aldrig vad som händer i framtiden... hoppas du och Roger iaf är överens i om frågan då det väl kommer till sin spets om några år.

Jag är trött, jag. Ska lägga mig strax efter Lyckeli idag. Inget roligt att vara uppe länge då Marcus jobbar ändå. Lyckeli har inte kräkts mer iaf utan har energi så det räcker och blir över enligt mig. Vi har varit ute och luftat oss också så förhoppningsvis är hon tillbaka i normala gängor imorgon.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11