• jeng

Augustibebisar 2008, del 11

KaOl,

Hihii, duktiga barn Såna ska jag också uppfostra
    Ted var ju hos farmor över natten igår och hon var sååå imponerad över att han säger tack, pekar på det han vill ha osv. Han hade tex hämtat skorna när han ville gå ut, pekat på nappen när han ville sova, matburken när han var hungrig osv. Alltid en början
  • jeng

KaOl,

Jag är själv en latmask Men vi tänker just så att vi flyttar nog in till "stan" när barnen börjar bli i såna åldrar att de kan klara sig själva, just för att man ska ha cykel eller gångavstånd till det mesta. Jag tycker det är smart att göra så. Som 12åring cyklade jag 3milsvändor till min bästis, och 1.5 mil till pappa när ingen kunde skjutsa, så nog kan man cykla ett par kilometer.
  • jeng

Sovrummet är nu i princip färdigmålat. Måste spara om taklisten ner mot väggen sen bara, för det blev helt värdelöst när man försökte spara väggen mot taklisten. Väntar på att det ska torka så att man kan börja sätta tapeten där Skönt att det händer nåt som syns..

• jeng

VT,

Vi hade INGET redo för tage innan han kom. Ted hade ju fortfarande spjälsängen då tex. Det enda som var gjort var att jag hade gått igenom kartongen med teds gamla kläder, och tagit ut dom i små storlekar, för allt låg blandat. Men det är skönt också, man känner ju inte alls samma stress över att man skulle vara oförberedd med anbdra, man vet att det löser sig ändå
    Och alla de som sagt "jag vill inte ha fler barn nu direkt, för jag vill inte sätta X åt sidan" tror jag misstar sig för här är det verkligen så, att det är tage som ligger där i ett hörn och sover, och ted som får uppmärksamheten det är svårt att åsidosätta en 1.5åring på samma sätt som man åsidosätter en bebis som faktiskt mest äter och sover.
  • jeng

Rosa,

37+2 fick jag magsjkan, och 37+4 kom tage inget ont som inte har nåt gott med sig hahahaha... men jag hoppas du slipper. jag kräktes ju bara en gång... men det absolut värsta var känslan att jag inte ens nådde fram till toan för att magen var ivägen.
    har vi fått se din mage förresten? det har jag missat isåfall...
  • jeng

Hej!

Nu är vi hemma i småland igen. ska väl försöka fixa, packa och sådär sen far vi tillbaka torsdag em igen. Jag behöver skicka katterna på kastrering också, men det är väl långa väntetider på det nu...
    Det går framåt i huset och jag har försökt fota massor. Ska lägga in bilderna imorrn om jag orkar och blogga om det. 
    VT,
    Det låter absolut som nattskräck. Felix (våra kompisars pojk) har haft det ett par ggr mellan 1 och 1.5 år, och han har "vaknat" och gallskrikit. Ingen tröst har funkat och han har bara slagit omkring sig. Men de är ju inte vakna, så vad man än gör så reagerar de inte på det.
  • jeng

haha, jag har också spindelskräck!!

När vi var ute i vårsolen i nya huset härom dagen, och tittade på vårblommorna, så såg man hur en hel gräsplätt (typ 1*2 meter) rörde på sig!! määääängder med spindlar, så det måste ha varit flera bon i plätten i det höga gräset som har kläckts nu! BLÄ!!
    Tur att vi ska bygga altan, för jag har jättesvårt att sitta på möbler i gräset eller ligga på en filt osv.
  • jeng

Nån här som har skötbord till våra stora ungar? Vi behöver köpa ett, och tänkte att det tar vi på ikea. Efter flytten har vi ju inga bänkytor att byta på längre. Men det visar sig att alla jag tittade på, som jag hittade info om, de är upp till 12 månader och (antar jag) typ 12 kg eller nåt då??? Så meningen är att man inte byter blöja på barn över 12 kg eller...??? Vore tacksam om ni kunde tipsa om nåt som håller även för Ted.

• jeng

jag kör flugsmällaren på spindlarna. en gång då jag var aupair i oslo så hade vi en så stor spindel i diskhon där att den inte gick att slå ihjäl med en tidning. det var bara att ta fram typ en kniv och hacka ner den i avloppet... det var RIKTIGT äckligt. i det huset bodde spindlar i mängder som var hur stora som helst. 3-4 cm i kroppen, och sen tjocka lurviga ben på det då.... blä. förr skrek jag över små också, men det gör jag abra nu om dom kryper på mig. ser jag dom på golvet så går jag och hämtar flugsmällaren och har ihjäl dom.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 11