Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

Ni med deprimerade partners - prata av er?

Hej!

Jag lever också med karl som är deprimerad....det som är jobbigast just nu är att han inte kommer ihåg vad han har sagt eller berättat när han får sina"utbrott" eller vad man nu ska kalla dem. Känns som att hans hjärna förtränger allting som den har sagt med jag kommer ihåg vart enda ord han sagt. Han säger inte elak saker, men det kom fram att hans jobb är viktigare än mig för att det gör att genom att jobba kan han tjäna pengar och därigenom behålla vårdnaden om barnet. Är livrädd att barnetsmamma ska får reda på det. För då tar hon nog barnet ifrån oss och det vet jag inte om min sambo skulle klara.

Hur klarar ni av att stötta er partners? Bärjar funderar på om sambon behöver gå på medicin istället för bara samtal.

Tack för att ni lyssnat...

• Anonym (ledsen)

Tack...

Ska bli bättre på att säga till att vi ska prata om det efter "utbrottet" ändå om han då helst vill slippa prata på om det.

Personer i vår närhet vet om att min sambo inte mår bra så han förnekar det inte , men har valt att inte berätta det för barnets mamma, Barnet vet att pappa inte mår så bra just nu och att han går och pratar med en tant. Så det kan hända att barnet har nämnt det för sin mamma.

Svar på tråden Ni med deprimerade partners - prata av er?