• Anonym

Gratis bröstförminskning?

Har hört att man kan gå gratis bröstförminskning av landstinget om man har stora problem eller jätte stora bröst.

Jag är 22 år och har storlek 75GG, har nog en storlek större men har inte hittat nån större BH.
    Har jämnt ont  nere i korsryggen, men vet inte om det är pga brösten, har för mig att man har ont i axlarna då.
    Vad ska man säga när man ringer till vårdcentralen då? Hej, vill ni sponsra mig med e bröstförminskning?
    Sen har jag hört att man måste gå från en G kupa till a kupa, tycker det känns lite extremt eftersom jag ändå är rätt stor och väldigt lång.
  • Svar på tråden Gratis bröstförminskning?
  • The Black Lady

Du ringer din vårdcentral och säger att du har problem med dina axlar och rygg och behöver hjälp med en bröstförminskning, sedan skickar läkaren en remiss till kirurgen.

Du behöver inte alls gå ned till en a-kupa, inte i Västernorrland iallafall.

• Anonym

Om du har 75 är du hyfsat smal.

Jag vet att det blevit hårdare sedan jag gjorde det för 20 år sedan men du kan ju alltid prova eftersom du är så smal.

Själv hade jag 75 E och hade storlek 38 överallt UTOM över brösten så alla toppar satt jättekonstigt eftersom jag fick köpa storlek 44.

Nu vill jag förminska dom igen (dom blev större efter jag fick barn) men denna gången betalar jag själv.

• Anonym

Att ha värk pga stora bröst är som vilket medicinskt problem som helst. Så då ringer du som sagt och säger att du har värk. Att du skulle kunna gå från gg-kupa till a tror jag inte ens är möjligt med den op-teknik som vanligtvis används. Men däremot är det ju smart att ta en så liten storlek som möjligt, för annars kanske du som 30-åring behöver en ny operation. Tyngdlagen tar alltid ut sin rätt, och går man upp i vikt lite eller får barn sabbas allt desto snabbare med större bröst.

Svar på tråden Gratis bröstförminskning?