• Plutteli

Det är barnplågeri att göra hål i öronen på sin bebis!

Jag tycker det är barnplågeri att göra hål i örat på sin bebsi! Varför liksom? Det är inte fint, det fyller ingen funktion, barnet har noll glädje av det och det gör ont för bebisen! Det är helt enkelt bara mer än lovligt ego att plåga sitt barn för sin egen skull på det viset! FY!

• Svar på tråden Det är barnplågeri att göra hål i öronen på sin bebis!
  • BillyX

Plutteli: Du har fortfarande inte ursäktat att ditt missförstånd orsakade en anmälning om påhopp hos mig. Jag blir ju faktiskt rädd när man i en tråd inte kan förklara vad syftet med barnpiercing är, utan att bli anklagad för att själv hysa dessa åsikter. Vad lever vi i för värld där man inte kan sätta sig in i andras perspektiv utan att bli anklagad för att själv ha det perspektivet?

• With a devilish smile

Bor man i Skåne kan man lätt åka till Dk & hitta lagliga tatuerare som tatuerar under 18 år .

Sen undrar jag varför många av er skulle anmäla ex. tatueraren som tatuerar minderåringa , finns det ens en lag på att det är 18 års gräns ? Isåfall har jag missat den lagen . Men ni kör med argumentet ; "Du äger inte ditt barn & dennes kropp" .
    Då är det ju ingen ide att ens komma med att anmäla mm för då har ju "barnet" gjort ett eget val för tydligen är man ju mogen nog att ta ansvar över hål i öronen som 10 årig enligt vissa, då borde man ju faktiskt vara mogen nog för andra piercingar då med för hål i öronen är ett ingrepp oavsett om det är vanligare än ett hål i navlen ?
    Ängla 081028 & Lillebror BF 100704
  • Bedan
    With a devilish smile skrev 2010-03-30 14:13:58 följande:
    Bor man i Skåne kan man lätt åka till Dk & hitta lagliga tatuerare som tatuerar under 18 år . Sen undrar jag varför många av er skulle anmäla ex. tatueraren som tatuerar minderåringa , finns det ens en lag på att det är 18 års gräns ? Isåfall har jag missat den lagen . Men ni kör med argumentet ; "Du äger inte ditt barn & dennes kropp" . Då är det ju ingen ide att ens komma med att anmäla mm för då har ju "barnet" gjort ett eget val för tydligen är man ju mogen nog att ta ansvar över hål i öronen som 10 årig enligt vissa, då borde man ju faktiskt vara mogen nog för andra piercingar då med för hål i öronen är ett ingrepp oavsett om det är vanligare än ett hål i navlen ?
    Herregud vad du är löjlig. Det är väl skillnad mellan att få vänta tills man är myndig och att inte ens få bestämma själv!
  • With a devilish smile
    Bedan skrev 2010-03-30 14:15:09 följande:
    Herregud vad du är löjlig. Det är väl skillnad mellan att få vänta tills man är myndig och att inte ens få bestämma själv!
    Förlåt , glömde delar man inte samma åsikt andra här på FL är man löjlig.
    Då kan jag säga att jag tycker det är förjäkla löjligt att sitta & vräka ur sig att det både är barnmisshandel & idioti att välja att ta hål i öronen på sitt barn innan dom ex. är 10 år.Snälla någon , det är väl upp till var och än ?
    Många kan nog höja på ögonbrynen när man inte låter sin 10 åring få hål i öronen eller folk som kör med när dom kan sköta rengörningen oftast får du ändå tjata var dag att dom ska hållas rena ?
    Och nej , kör man med argumentet att man inte äger sitt barn utan dom själva ska bestämma över sina kroppar är det dubbelt & komma & påstå att vissa saker ska ske när dom är myndiga o vissa inte,  piercing som piercing om du frågar mig .
    Det är inte värre med hål i öronen än hål i näsan .
  • Mariohn
    With a devilish smile skrev 2010-03-30 14:21:46 följande:
    Nej det är inte upp till "var och än" när det är någon annan som bestämmer över andras kroppar. Herrejävlar du verkar ju öht inte förstå vad som diskuteras. 
  • Bedan
    With a devilish smile skrev 2010-03-30 14:21:46 följande:
    Nej, du är inte löjlig för att du inte delar min åsikt, det är för att du försöker promota din egen åsikt med argument som är uppåt väggarna!
  • With a devilish smile
    Mariohn skrev 2010-03-30 14:23:32 följande:
    Nej det är inte upp till "var och än" när det är någon annan som bestämmer över andras kroppar. Herrejävlar du verkar ju öht inte förstå vad som diskuteras. 
    Haha du får ursäkta mitt stavfel , skrev lite snabbt ;)
    Jodå jag förstår mycket väl om vad som diskuteras men tycker det är lite att ta i när det kallas barnmisshandel att ta hål i öronen på barn oavsett om det är en 5 åring som uttalat att dom vill ha det eller ej ?
    Sen är det klart det blir en kulturkrock här i Sverige eftersom det är så hemskt med det mesta andra länder gör , men för det ska man inte kalla det barnmisshandel , det är två hål i öronen värre än så är det faktiskt inte ?
    Tycker jag ser många barn med hål i öronen , svenska som utländska men aldrig hört något av denna diskussion ute i verkliga livet faktiskt , men på FL kan man ju hitta allt möjligt så det är väl kanske inte så konstigt .
  • Mariohn
    With a devilish smile skrev 2010-03-30 14:35:59 följande:
    Jag skulle inte personligen skrika "barnmisshandel" eftersom jag tror att det måste ingå lite mer i en misshandelssituation än bara det fysiska. Men att hävda att det är upp till var och en att göra åverkan på andras kroppar verkar skrämmande.  Då kan du rimligen proppa till mig rakt på ögat imorgon. 
  • Plutteli
    BillyX skrev 2010-03-30 14:08:38 följande:
    Plutteli: Du har fortfarande inte ursäktat att ditt missförstånd orsakade en anmälning om påhopp hos mig. Jag blir ju faktiskt rädd när man i en tråd inte kan förklara vad syftet med barnpiercing är, utan att bli anklagad för att själv hysa dessa åsikter. Vad lever vi i för värld där man inte kan sätta sig in i andras perspektiv utan att bli anklagad för att själv ha det perspektivet?
    Förlåt, men vad jag vet har jag inte ens skrivit till dig?
  • Bedan
    Mariohn skrev 2010-03-30 14:40:18 följande:
    Jag skulle inte personligen skrika "barnmisshandel" eftersom jag tror att det måste ingå lite mer i en misshandelssituation än bara det fysiska. Men att hävda att det är upp till var och en att göra åverkan på andras kroppar verkar skrämmande.  Då kan du rimligen proppa till mig rakt på ögat imorgon. 
    Neeeej det kan man inte för du är ju vuxen och får bestämma själv. Sina barn kan man utsätta för allt som inte är direkt olagligt!
Svar på tråden Det är barnplågeri att göra hål i öronen på sin bebis!