Vi som väntade barn i dec, nu är dom här 2
Tiden går fort, nu är det dax för tråd nr 2 hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta utbyta erfarenheter och stötta varandra.
Tiden går fort, nu är det dax för tråd nr 2 hoppas alla hittar hit så vi kan fortsätta utbyta erfarenheter och stötta varandra.
Åh gud så söta bilder! Alla tre var jättefina men mina favoriter är nr 1 och 3 tror jag.
Vilka sötisar vi har lyckats åstadkomma =D
Jag kan stoltsera med att jag bodde på landets varmaste ort igår, (Såtenäs, iallafall i närheten), så även här var det 32 grader i skuggan. Var ute till sjön för att bada, var lika varmt där men guuuud så härligt med kallt vatten! Leo är ingen badkruka vilket är roligt, men han har börjat motstå sittande läge och vill hellre stå - när vi försöker sätta honom blir han stel som en planka ända tills han ligger ner i stället, haha.
Lördagsgodis>> Jag gillar faktiskt bild nr 2 bäst, men alla var jättesöta!
2 eller 3 röstar jag på Och ja solskyddet är helt fantastiskt, funkar ju även som vindskydd!
Vi har vatit ute och åkt båt idag, flytvästen uppskattades inte, den var jätteklumpig. Så vi gick in i båten stället, mindre sol till mig, men jag fick en glad bebis hihi!
Tack, jo jag är väldigt nöjd med bilderna och jag tror det blir 3an, dom måste iväg innan onsdag och så har vi festen om tre veckor.
Nu har äntligen Oscar börjat få en liten tand i nederkäken, kul! Den är supervass så man får passa sig nu när man ammar. Han bet till en gång och det var inte skönt.
Vilka söta bilder ni har lagt upp!!
Lördagsgodis, jag tycker bilden i mitten var sötast.
Hur går det för er allihopa?
Maten har verkligen lossnat för lilleman och han äter en hel del nu, uppemot en halv till en stor burk mat till lunch. Inga kryptendenser ännu men han har börjat jollra mer nyanserat och sade för första gången "amamam" idag! Den senaste färdigheten han förvärvade var liten, men ack så stolta föräldrar (och frustrerade, det kom ju lagom med sommaren) den genererade: han har lärt sig att ta av sig sin solhatt och andra huvudbonader. Hatten åker av i den sekund den kommer på.
Skönt att det går framåt med maten Konichiwa! Men vilken liten buse du har hihi... Det är ju en jätterolig lek, ta på hatt/ta av hatt!
Jag har bebissäkrat lite här hemma idag, här går det undan med att förflytta sig runt, han kryper bättre och bättre och han har nu full koll på sin gåstol. De två nedersta hyllorna i bokhyllan har nu hans böcker, lekböcker och korgar med leksaker. Allt han får lov att pilla på och dra ut. Det tog honom ca 30 minuter att upptäcka detta! Även vitrinskåpet tömdes för porslin i nedersta hyllan, där står nu fotoalbums och kokböcker. Imorgon ska jag flytta upp vårt städskåp med div. kemiska flaskor.
Axel lärde sig idag att resa sig upp vid bokhyllan, så nu ska den skruvas fast ordentligt i väggen! Men jisses vad man ska hålla full koll, balansen och förståndet ligger efter styrkan...
Nästa vecka börjar semestern!! Wiihooo, då blir det att måla huset och sen ska vi i sommarstuga i Båstad.
Maten går det jättebra med! Oscar äter oftast en hel burk per måltid. Han får två per dag och sen kör vi några mellanmål, t.ex. rivet äpple eller banan och så amning förståss.
Ammar ni fortfarande allihop eller? Själv gör jag det men nu när Oscar börjar få tänder så vette tusan hur länge man ska fortsätta.
Oscar har börjat öva på att krypa om nätterna. Han står på alla fyra och dunkar huvudet i sängen så jag får gå upp och lägga ner honom. Men han gör det i sömnen. Undrar när det blir lugnt igen. Hade tänkt att flytta honom till eget rum snart men det orkar jag inte om det här fortsätter.