• mollisen

var i dalarna finns ni?!

hej på er!

som rubriken lyder undrar jag om det finns ngr ensamma föräldrar här i dalarna? var bor ni? ngn av er som studerar? jag står i valet o kvalet inför många stora beslut och vore trevligt att ha ngn att dela sina tankar med.

ha en bra dag därute!

• Svar på tråden var i dalarna finns ni?!
  • morapappa

Jo, helt klart underlättar det att bo på samma ort, och ja, det gör vi. 

Ok, jobbigt att ha det så, men som sagt, du ska se att det löser sig...
  • Helenaistan

Chansar och skriver en rad.
    Är en ensamstående mamma med två barn bosatt i Borlänge. Har inte lyckats få kontakt med några andra ensamstående förländrar men det måste ju finnas några till tror jag :))

Haen bra dag

• anne h
    Helenaistan skrev 2010-08-30 08:53:10 följande:
    Chansar och skriver en rad.
    Är en ensamstående mamma med två barn bosatt i Borlänge. Har inte lyckats få kontakt med några andra ensamstående förländrar men det måste ju finnas några till tror jag :))

Haen bra dag
    Det finns många..
    Har du varit till Fenix? Vet att där finns många trevliga mammor iaf.  
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • Helenaistan
    anne h skrev 2010-09-03 22:27:31 följande:
    Det finns många..
    Har du varit till Fenix? Vet att där finns många trevliga mammor iaf.  
    Låter bra, då behöver jag inte känna mig ensam. Glad
    Var ligger Fenix?
  • Helenaistan
    Fins Mamma skrev 2010-09-03 23:54:26 följande:
    Avesta här, med en 5½åring på heltid
    Hallå....vad händer i Avesta? Finns det några roliga barnaktiviteter där?
  • anne h
    Helenaistan skrev 2010-09-08 18:38:48 följande:
    Låter bra, då behöver jag inte känna mig ensam. Glad
    Var ligger Fenix?
    Här kan du läsa om dem
    http://www.iogt.se/Foreningssajter/Startsida-lf-91-Borlange/Fenix-foraldracafe/

ligger på Tångringsgatan 3  http://www.viforenade.se/index.php?ort=borlange_&typ=Svanen

SÅ trevligt folk där =) Tyvärr (?) arbetar jag heltid och har dessutom lite för stora barn för att gå dit med dem.. men jag dyker upp ibland utan barn.
  • Fins Mamma
    Helenaistan skrev 2010-09-08 18:41:08 följande:
    Hallå....vad händer i Avesta? Finns det några roliga barnaktiviteter där?
    inte för mnnindre barn kan jag tycka... men min 5åring har ett stort utbud, iof så har vi ju barnens dag på söndag =) alltid lika trevligt
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Proletariatet

Jag bor i Borlänge och är ensamstående med mina två sedan 1½ år tillbaka

• Helenaistan
    anne h skrev 2010-09-08 18:48:46 följande:
    Här kan du läsa om dem
    www.iogt.se/Foreningssajter/Startsida-lf-91-B.../

ligger på Tångringsgatan 3  www.viforenade.se/index.php?ort=borlange_&typ...

SÅ trevligt folk där =) Tyvärr (?) arbetar jag heltid och har dessutom lite för stora barn för att gå dit med dem.. men jag dyker upp ibland utan barn.
    Tack för tipset! Jag arbetar också heltid och mina är troligtvis för stora de med ( 6 och 4 år). Men jag går dit och kollar läget nån dag, det är alltid trevligt att träffa nya människor, speciellt om deär trevligaSkrattande och shiatsumassagen som de har måste jag ju prova.
    Ha det bra / Helena
  • Helenaistan
    Fins Mamma skrev 2010-09-09 08:32:52 följande:
    inte för mnnindre barn kan jag tycka... men min 5åring har ett stort utbud, iof så har vi ju barnens dag på söndag =) alltid lika trevligt
    Ja, det händer endel trevliga saker. Vivar på geologiska museet somahde öppet hus i lördags, kollade stenar och annat kul. Nu i helgen är det marknad i Borlänge så vi går väl dit en sväng.Glad
  • anne h
    Helenaistan skrev 2010-09-13 20:57:17 följande:
    Tack för tipset! Jag arbetar också heltid och mina är troligtvis för stora de med ( 6 och 4 år). Men jag går dit och kollar läget nån dag, det är alltid trevligt att träffa nya människor, speciellt om deär trevligaSkrattande och shiatsumassagen som de har måste jag ju prova.
    Ha det bra / Helena
    det finns barn i den åldern där ibland
    Helenaistan skrev 2010-09-13 21:01:10 följande:
    Ja, det händer endel trevliga saker. Vivar på geologiska museet somahde öppet hus i lördags, kollade stenar och annat kul. Nu i helgen är det marknad i Borlänge så vi går väl dit en sväng.Glad
     marknad? har jag missat det??? jösses.. 
    Kommer de vara på stan eller vid kupolen? hinner ju med det också, enda planerade är en sväng till ICE för att kolla hur det är där, testa lite.. för jag har en grabb som ska ha kalas snart o bowlingkalas igen känns lite trist (men HAN vill ha det.. så vad gör man..) han har haft det två ggr redan.. 
  • Helenaistan
    anne h skrev 2010-09-15 00:16:58 följande:
    det finns barn i den åldern där ibland
    Helenaistan skrev 2010-09-13 21:01:10 följande:
     marknad? har jag missat det??? jösses.. 
    Kommer de vara på stan eller vid kupolen? hinner ju med det också, enda planerade är en sväng till ICE för att kolla hur det är där, testa lite.. för jag har en grabb som ska ha kalas snart o bowlingkalas igen känns lite trist (men HAN vill ha det.. så vad gör man..) han har haft det två ggr redan.. 
    Inne i stan , i  /vid Folkets park.  Marknadsstånd och halva priset på karusellerna enligt reklamen Drömmer
    Kupolen firar 20 årsjubileum med en del aktiviter i helgen. Fiskdamm och uppträdanden. Barnen vill gå till båda ställena och det är helt ok, lite lagom promenad emellan.

Hörde talas om ICE först igår, de verkar ju ha roliga aktiviteter! Har ni haft bowlingkalas där?  Inte lätt att gå emot ett barns vilja när det gäller kalas*ler* där kommer viljan av stål fram.
  • anne h
    Helenaistan skrev 2010-09-16 21:06:00 följande:
    Hörde talas om ICE först igår, de verkar ju ha roliga aktiviteter! Har ni haft bowlingkalas där?  Inte lätt att gå emot ett barns vilja när det gäller kalas*ler* där kommer viljan av stål fram.
    han har haft bowlingkalas på Citybowling på Sveatorget, rekommenderas verkligen
    Passar för alla åldrar känns det som, även de som är relativt svaga fixar att få iväg klotet. 
Svar på tråden var i dalarna finns ni?!