Inlägg från: lerumstessan |Visa alla inlägg
  • lerumstessan

Viktfunderingar efter graviditet

Samma här, lillan är 9 mån och jag har fortfarande 10 kg kvar till startvikt....mycket segt går det och magen är fortfarande som en boll, ser ut som jag är gravid i 4 mån kanske.......nu ska jag bli gravid igen hoppas jag med lite hjälp av provera + pergo så efter nästa blir det till att ta tag i vikten på allvar

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Jag såg på din presentation att vi då har mycket gemensamt, jag har också PCO och min dotter kom 6 veckor för tidigt och nu kämpar vi med för ett syskon. Äter du pergo?

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan

Jag var normalviktigt men inte utan att kämpa för det. Har i hela mitt vuxna liv varit tvungen att träna och akta vad jag äter bara för att hålla mig på en normal nivå. Det har gått så långt för mig att jag gått i terapi för förvriden kroppsuppfattning,  ätstörningar och överdrivet tränande....'

Nu efter grav så är det dock svårare att "komma igång"...kanske för att jag vill bli gravid igen och känner att det är "ingen idé" när jag ändå ska gå upp igen.....

~¤~Ally 090617~¤~
  • lerumstessan
    Höstflickan83 skrev 2010-04-01 10:13:49 följande:
    Råkade skicka inlägget lite för fort...Förstår att et kan vara svårt att komma igång med att få ner vikten om du ändå ska försöka bli gravid igen, det borde kännas meningslöst på nåt sätt då..Hoppas att ni blir gravida snart!
    Tack, det hoppas jag med! Ska börja med pergo snart så fort jag får mensen efter min proverakur....
    ~¤~Ally 090617~¤~
Svar på tråden Viktfunderingar efter graviditet