Inlägg från: Höstflickan83 |Visa alla inlägg
  • Höstflickan83

Viktfunderingar efter graviditet

Hej!

Jag undrar om det finns några här inne som har erfarenheter av att faktiskt bli gravid när ni har PCO-s och hur vikten sedan varit efter födseln av era barn?

Var ni överviktiga innan?
    Hur ser vikten ut efteråt? Har ni kunnat gå ner till startvikt? Har vikten blivit högre?

Jag är normalviktig i dagsläget och funderar lite på hur vikten kan se ut efter en eventuell graviditet... Kommer jag öka i vikt, eller finns det möjlighet att jag kan gå ner, trots att jag har PCO-s och då har lättare att gå upp i vikt?

• Svar på tråden Viktfunderingar efter graviditet
  • Höstflickan83

Bollanmollan och lerumstessan:

Får jag fråga hur er vikt såg ut innan era graviditeter? Var ni normalviktiga då, eller hade ni någon övervikt? (I och med att det är vanligt med övervikt för dem med pco)

• Höstflickan83
    lerumstessan skrev 2010-03-31 14:39:24 följande:
    Jag var normalviktigt men inte utan att kämpa för det. Har i hela mitt vuxna liv varit tvungen att träna och akta vad jag äter bara för att hålla mig på en normal nivå. Det har gått så långt för mig att jag gått i terapi för förvriden kroppsuppfattning,  ätstörningar och överdrivet tränande....'Nu efter grav så är det dock svårare att "komma igång"...kanske för att jag vill bli gravid igen och känner att det är "ingen idé" när jag ändå ska gå upp igen.....
    Tack för att du delar med dig. Jag är mycket nyfiken på hur det kan komma att bli efter en eventuell graviditet. Jag är normalviktig och har aldrig behövt kämpa för det.. Men jag undrar hur det kan tänkas bli efter en eventuell graviditet... Det blir spännande!
  • Höstflickan83
    lerumstessan skrev 2010-03-31 14:39:24 följande:
    Jag var normalviktigt men inte utan att kämpa för det. Har i hela mitt vuxna liv varit tvungen att träna och akta vad jag äter bara för att hålla mig på en normal nivå. Det har gått så långt för mig att jag gått i terapi för förvriden kroppsuppfattning,  ätstörningar och överdrivet tränande....'Nu efter grav så är det dock svårare att "komma igång"...kanske för att jag vill bli gravid igen och känner att det är "ingen idé" när jag ändå ska gå upp igen.....
    Råkade skicka inlägget lite för fort...

Förstår att et kan vara svårt att komma igång med att få ner vikten om du ändå ska försöka bli gravid igen, det borde kännas meningslöst på nåt sätt då..
    Hoppas att ni blir gravida snart!
Svar på tråden Viktfunderingar efter graviditet