Föräldrar runt Helsingborg
Hej,
Är 24 år och har en son som är två månader och en bonusdotter som är sex år. Det skulle vara roligt att ha kontakt med andra föräldrar i min ålder som bor i Helsingborgsområdet. Skriv gärna!
Hej,
Är 24 år och har en son som är två månader och en bonusdotter som är sex år. Det skulle vara roligt att ha kontakt med andra föräldrar i min ålder som bor i Helsingborgsområdet. Skriv gärna!
Hej hej.
Jag har fått en liten tös för 2 veckor sen. Bor lite utanför Hbg, Mörarp.
Hoppas det går bra med din lilla pojk. Min tjej är otroligt lätt att göra med :)
Hej
Grattis! Va skönt att det går bra. Gick förlossningen bra?
Vi bor också i Mörarp Det går bra med sonen, det är roligt nu när man får mer kontakt och kan få honom att le :)
Förlossningen gick kanonbra :) Det tog bara 2 timmar och lilltjejen var ute :)
Jag födde henne på morgonen och redan på kvällen var vi ute och gck en promenad så både jag och lillen mår kanon.
Själv då?
Jag ser fram emot att hon blir liite äldre så hon är lite mer vaken och att man kan få mer kontakt med henne :))
Nu är hon snart 3 veckor, tiden går sååå snabbt..
Har du börjat nån mammagrupp eller har du varit på församlingshemmet på deras träffar? Vi fick erbjudande nu. De har öppet onsd-fred. Jag tänkte börja gå om några veckor. Jag känner knappt någon i Mörarp så det ska bli kul att träffa fler.
Oj, det lät ju som en underbar förlossning! Själv kom jag in måndag kväll och sonen kom ut natten till torsdagen, lite segt :)
Jag har varit på en föräldrarträff, bvc sköterskan har inte haft tid att starta upp gruppen så det var en mamma i gruppen som bjöd hem oss andra. Men jag har precis bytt till bvc på capio citykliniken i stan så får se om jag kommer i en grupp där istället.
Jag har varit en onsdag i församlingshemmet, men då var där mest äldre barn. Men det varierar säkert.
Var i mörarp bor ni?
Oj, de två timmarna jag "plågades" var riktigt jobbiga. Undrar om jag hade orkat flera dagar. Jag bad om epidural när jag kom in men det var redan försent. Som tur var så gick det snabbt och lustgasen hjälpte mycket.
Jag var på första kontrollen med dottern i onsdags och då sa sköterskan där att hon ska starta en grupp snart. Vi var tydligen 4 st som har fått bebisar i mars och det var fler som var intresserade. Varför bytte du bvc? Jag har funderat på det då det är fler mammor i HBG och då kan man lättare träffa fler men det hade varit skoj att träffa lite folk här med.
Jag funderar på att gå till församlingshemmet men ska nog vänta lite tills hon blivit iaf nån månad.
Vi bor vid stationen, om du vet var den gamla banken ligger. Vi har bott här sen 2005.
Ni då?