Inlägg från: Ulrika333 |Visa alla inlägg
  • Ulrika333

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Hej!
    Är ny här och har inte läst hela tråden så jag har en fråga:
    Vi planerar att  åka till thailand i november- december i 4 veckor. Det är jag min man och våra 3 barn på 3,6,8år, vi kommer att luffa runt.
    Undrar om det är någon som gort detta med tre barn och tyckt att det blir knepigt att få in alla 5 i samma rum när man tar in på hotel?
    Jag blir liksom inte klok när jag sitter och kollar olika hotell men jag kanske får ta å mejla dem!
    Hur gjorde ni och hur sov ni?
    Vi tänker så att det räcker med en dubbelsäg och en extra säng för 2 sover alltid hos oss ändå! Vad på ett cirkus fick ni betala för att vara 5 pers på ett rum? Vi vill gärna bo ganska bra inte på de billigste ställena.

• Ulrika333
    Smilla75 skrev 2010-05-31 10:26:45 följande:
    Kring 500 bht för extrasäng. Kring 800 kr natten för medelklassbungalow på Lanta.
    Ok Tack! Har ni rest med 3 barn i thailand? Är det så att det funkar bra med att få in alla 5 i ett hotell rum oxå? Man vill ju gärna bo ihop och inte behöva ha två rum. Är det något annat som vi bör tänka på?
  • Ulrika333
    Agnes och Ville skrev 2010-09-23 20:07:32 följande:
    Såg nu att ni ev. ska bo på Kacha...där ska vi bo!!! Tar också Bangkok på hemvägen...ska bo på Bayioke Sky, Thailands högsta hotell. Bodde där förra gången också och det är världens utsikt! Nu ville min pappa väldigt gärna bo där så då fick det bli det igen!
    Hej! Skall bo i Bangkok 3 nätter innan vi åker hem igen till sverige. Undrar om detta hotell ligger nära mbk o de andra varuhusen eller är det långt/smidigt att ta sig dit?
    Mvh
    ulrika
  • Ulrika333

Hej!
    Har inte läst hela tråden :). 
    Vi är 2 vuxna och 3 barn 3,6,8år som skall åka till thailand i en månad. MEN hur jag är kollar så hittar jag inget hotell där vi kan bo alla 5 i ett rum, max 4 personer, skall boka de 3 första nätterna här hemifrån och sen ta det som det kommer. Men vill ju inte boka 2 rum till oss hela vistelsen.... Är det någon som har tips på vart jag kan vända mig så  vi får bo i samma rum? Vi utgår ifrån Krabi och tänkte bo i ao nang de första dagarna.

Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)