• Tullemi

Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)

Vi börjar med en ny tråd här. Välkomna alla nya å gamla!!!

Milea 080217 Lucas 100202
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 18:00
    Här kan alla som vill fylla i avresedatum och resemål:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m49709347.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-04 10:20
    Nya tråden för saker/mat som lämnas kvar i Thailand:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m53795510.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-27 10:19
    Lite tips och goda råd inför packningen:

www.familjeliv.se/Forum-3-105/m54169845.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-21 05:18
    Resebloggar för THAILAND:
    www.familjeliv.se/Forum-3-105/m56835611.html
  • Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)
  • MissKaos
    Suzybo skrev 2011-01-21 19:12:42 följande:
    Åh, kul att höra (utom om magsjukan)! Vi åker till Khao Lak i februari så om du har några bra tips på matställen, utflykter eller så därifrån blir jag mer än glad! Och jag undrar såklart också vilket hotell ni bodde på. Trist om alla därifrån blev magsjuka, då måste det ju varit något i deras mat? Och vilken mardröm att drabbas på flygresan!
    Nej, det var det nog inte. Verkar vara vinterkräksjukan som ngn turist tagit med ner från Sverige (jag har varit hos läkare nu och är sjukskriven då det itne ger sig) Ja hemresan var verklgein vidrig..
    Vi bodde på Kantary beach resort påwhite sandy beach.
    Våra utflykter = noll.. Vi var inte ute efter det alls. Men det finns ju en massa om man vill snorkla eller rida på elefanter, kolla vattenfall osv .Bara att boka på plats!
    Jag brände mig lite på några små-maneter men det var inte värre än tja, ett par myggbett typ.
    ღVi vill ha dina synpunkter! www.familjeliv.se/Start/1.832024
  • MissKaos
    MiniPyret skrev 2011-01-22 10:21:26 följande:

Precis så gjorde dom med vår son också! Han brände sig första dagen rejält,trodde han skulle få världens ärr men det har läkt jättefint!

Nu är vi på Koh Lanta sen 2 dagar och jag är helt kär i ön! Tyvärr är här mängder med maneter, men de ska vara ofarliga enligt lokalbefolkningen så vi badar på

Aloe Vera? Det fungerar finfint mot alla brännskador, går bra att odla i kruka hemma i sverige!
  • Millans hustru

ska man ha med någon aloe vera gel tro? blir inte så glad då jag hör att det är mycket maneter vid koh lanta nu, vilken strand? usch! då kommer det kanske bli än värre till feb/mars?!

• MissKaos
    Millans hustru skrev 2011-01-22 14:09:35 följande:
    ska man ha med någon aloe vera gel tro? blir inte så glad då jag hör att det är mycket maneter vid koh lanta nu, vilken strand? usch! då kommer det kanske bli än värre till feb/mars?!
    Nää, köp det där! Det är billigare, och dom brukar ha ren aloe gel på vartenda minmarket.
  • Millans hustru
    MissKaos skrev 2011-01-22 14:12:35 följande:
    Nää, köp det där! Det är billigare, och dom brukar ha ren aloe gel på vartenda minmarket.
    tack, det låter ju mycket smartare!
  • MiniPyret
    Vi är vid klong dao beach. Dock har alla maneter varit till höger om stranden där nästan inga badar. De är jättestora de som spolats upp så jag tror man garanterat skulle se om man möter någon i havet. Så jag känner mig faktiskt inte alls orolig. Så länge man vet att de är ofarliga känns det lite tryggare
  • fröken frida
    Tullemi skrev 2011-01-22 02:46:06 följande:
    Vi har varit här i snart 5 veckor och idag reser min man hem till Sverige för att jobba (kan inte vara borta längre) men vi (jag, barnen och min pappa) stannar i 3 veckor till. Ärligt talat så hade jag nog kunnat tänka mig att åka hem idag jag mä . Fast väl hemma så tänker man kanske: "jaha, varför ville jag hem till kalla Sverige då?"
    Hur som helst så åker vi hem den 12 feb.
    Ja men det är ju klart att det känns så nu när han åker..Ni kommer säkert få massvis med fantastiska upplevelser de här sista veckorna oxå! Och tänk vad härligt att få sakna varandra lite, blir det extra roligt att komma hem till kalla Sverige igen Njut. Snart är ni hemma igen.

Men usch vad obehagligt att läsa om allas manetupplevelser. Har varit i Thailand en gång tidigare under en månads tid. Reste runt och badade massor överallt men såg aldrig en endaste manet. Vågar man bada? Hur vet man att det är maneter som "bara" bränns och inte något farligare Fan vi är inte alls några poolmänniskor utan älskar havet och stranden men nu blir jag lite nervös...Är det så att det kommer fler maneter framåt mars? Är det inte först när regnet kommer i maj? Experter, lugna mig!
  • Lila1
    ulligulli skrev 2011-01-22 11:47:56 följande:
    Åh, vad tycker du om Ban Phe?
    Är stranden smutsig som en del säger?
    Annan ris och ros?
    Vi bodde inte inne i Ban Phe så jag har inga åsikter om det.

Nu är vi på Koh Samet men vi vill bara bort här ifrån Har inte sett så jättemycket av det i och för sig men tycker att det påminner om Phi Phi. Stränderna är fina men annars är det väldigt smutsigt runt omkring och masor an folk på den stranden som vi är på, Diamantstranden. Stannar nog bara dom 2 nätterna vi betalat för.
  • Trucalling

hej allihopa igen, har lite frågor till er som är i närheten av phuket (khao lak helst) vad det finns för kul att göra med barn.
    vet att det finns ett badland i phuket så dit ska vi, men jag undrar om det finns någon form av  "glasbotten" båt eller liknande som kan kan få åka ut med så man får chansen att se fiskar osv, då sonen är för liten för att snorkla så kan ju det vara ett altenativ :)
    finns det några zoo elller så? elelr någonstans man kan få träffa på tiger(ungar) på nära håll m.m
    har ni tips på fler äventyr så skriv gärna, vi åker som sagt tidigt på måndagmorgon så vill gärna ha svar fort som möjligt :)

• obelix
    Det tycker jag verkligen du ska ta med dig, så nära 100%ig du kan, det absolut bästa om ni bränner dig i solen
Svar på tråden Thailandstråden - Förr oss som reser med barn (del 8)