Inlägg från: happiestdad |Visa alla inlägg
  • happiestdad

"Rädd" att inte bli bra pappa

Tjenare.

Jag har länge sagt att jag ej ska ha barn. Mest för att jag inte är vuxen nog o borde kunna ta hand om mig sj först.
    Sträckte mig till att jag vill ha barn, speciellt med denna underbara tjej, men ville vänta.
    Men tjejen längtade sjukt mkt efter att skaffa barn. Jag började fundera på det hela och tyckte fortfarande att det var för mkt ansvar att skaffa ett barn.
    Missuppfitta mig inte. jag ÄR en ansvarsfull person. Jag älskar allt som har med att styra o ställa och organisera osv. Men ändå var tanken att jag ej är redo för ett sådant ansvar.
    Tror istortsätt alla hamnar i dom tankarna och dom är inte lätta att bara överge.
    Tjejen frågade mig rakt ut VAD vi INTE skulle klara.
    ..Jag hade inget svar.
    Ganska snabbt efter jag insett detta började jag längta efter att ta nästa steg.
    Idag är vi "bara" i 7e veckan , men längtar. Givetvis e jag skeeetanervös men lugn (änsålänge haha)
    Men det jag vill ha sagt är att jag tror mååånga har den känslan.
    Och jag tror det är fler än mig som har en känsla av att det är overkligt i detta tidiga skede.
    Du ville höra lite tankar från någon som ska bli pappa och du fick en bråkdel av de som går genom mitt huvud just nu 
    rock on!
Svar på tråden "Rädd" att inte bli bra pappa