• Finmamma

överstimulerad av pergotime?

Hej
    jag fick pergotime för att bli gravid första gången och de blev jag på andra äl. Jag har aldrig äl eller mens spontant annars utan går på ppiller.

Nu undrar jag om någon har blivet överstimulerad andra gången ni tog pergotime eftersom läkaren säger till mig att det finns en risk för det när man har varit gravid innan.

Det handlar om enkelkur

• Svar på tråden överstimulerad av pergotime?
  • bollanmollan

åt pergo med sonen, nu när vi försöker få syskon var vi tvugna att höja dosen så för mig blev det ingen överstimulering.

• Finmamma

hej carlan82,

På första pergokuren fick jag ingen äl, men på andra fick jag och till min stora förvånan blev jag gravid direkt på första äl...tyvärr vart inte lyckan långvarig, graviditen slutade i missfall i v 5. början på v 6.

Nu har det gått 4 veckor sen jag fick mf och orkar inte riktigt börja igen med hela den proceduren. Anledningen är att jag inte får äl varje mån av pergo utan varannan. Utan pergo INGEN äl alls.

Gyn tycker jag ska börja nu. har pergo hemma...funderar på om jag kanske ska börja idag..men då vet jag att det inte blir ngn äl denna mån.

• carlan

Du får se det posetivt att du får hjälp nu under sommaren. Jag går på Akademiska och dem stänger under sommaren. Så nu får vi försöka själva på den "naturliga" vägen.

Jag går annars på Puregon behandlig. Man sprutar sig själv med hormon hemma och sedan ägglossnings spruta.

• mammaSöt

räknas två ägg som överstimulering? Jag har fått två ägg vid båda försöken, båda gångerna resulterade det i enbart en graviditet (en baby och ett missfall)

• mammaNena

Jag blev aldrig överstimmulerad av pergo. hade enkel kur i några månader, men det fungerade inte. Därefter hade jag dubbelkur varje månad i ca 1 år, det fungerade dock inte heller, så tillslut blev det IVF, som tur va tog sig på första.

• carlan
    mammaSöt skrev 2010-06-16 16:15:14 följande:
    räknas två ägg som överstimulering? Jag har fått två ägg vid båda försöken, båda gångerna resulterade det i enbart en graviditet (en baby och ett missfall)
    Tror inte det efter som dem "kör" på två ägg. Blir det dock fler behöver dem punktera de som är förmånga eller avbryta behandlingen.
Svar på tråden överstimulerad av pergotime?