Inlägg från: majsanna |Visa alla inlägg
  • majsanna

    fler 78:or som försökt bli gravid runt 1 år? del 7

    Vi 78:or som kämpat ett tag nu.


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • Svar på tråden fler 78:or som försökt bli gravid runt 1 år? del 7
  • majsanna

    Jag började med sputor i fredags så jag är i full gång! På onsdag ska jag på det första Vul för att se om det är några äggblåsor på gång.

    Mammas propp: Tråkigt med problem på jobbet. Vet precis hur det är för det har jag också just nu. Har pratat med facket ungefär 100 gånger känns det som och det ska bli förhandlingar mellan facket och min arbetsgivare... Har ju varit roligare att gå till jobbet än vad det är just nu.


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • majsanna
    Mammas propp skrev 2010-04-14 19:56:18 följande:
    Nu är jag ju såklart nyfiken hur det har gått för dig Majsanna? Du borde vä ha haft ÄP nu eller?? Hur går det för dig Nikita78? Själv går det lugnt. Händer inte så mycket här. Njuter mest av det fina vädret.
    Äggplock är i morgon så nu är det riktigt nära!!!
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • majsanna

    Det har gått bra. Ingreppet gick bra, även om jag fick en blödning. Den fick de stopp på fort så det var aldrig någon fara. Under hela ingreppen fick man morfin så man var lite smålullig, men visst kändes det när kanylen gick in genom livmoderväggen. Läkaren och sköterskorna som var med var jättebra och det var en så lugn stämning så man blev lugn själv. Det var till och med lugn musik på i bakgrunden.

    Fyra ägg fick vi fram. Inte så många, men de har inte vågat stimulerat mig så hårt på grund av min reumatiska sjukdom. Håller nu tummarna för att de inte ringer idag... Är telefonen tyst ska vi tillbaka i morgon för ET.

    Det jag tyckte var skönt var att den läkaren som tjänstgjorde var den läkare som vi haft våra inför-samtal med så hon kände till hela min behandlingsplan med blodförtunnande mediciner. Vid de två ultraljuden har det varit andra läkare.


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • majsanna
    Mammas propp skrev 2010-04-18 18:37:53 följande:
    Jag håller tummarna för dig att de inte ringde och att ni fick göra ET. Om det nu blivit så misstänker jag att ni har den långa väntan nu innan ni kan testa. Får verkligen hoppas att allt går bra för er. Har du berättat något på jobbet? Jag menar ifall du känner att du vill ta det lite lugnt och så.. Ha det nu så bra alla.
    Visst blev det ET igår. Fick tillbaka ett 4-celligt embryo. Tyvärr inget till frysen, men det hade jag inte trott eftersom vi bara fick ut fyra ägg.

    Min närmaste kollegor vet om min behandling så det känns bra eftersom jag ska ta vagiatorer tre gånger per dag och efter det ska jag ligga ner i 30 minuter.

    Visst känns det som en lång väntan. Den 1 maj är det testdag.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • majsanna

    DEn 1 maj blev  det ett minus för min del. Nytt ivf-försök blir i augusti. Nu under sommaren försöker vi att läppa räkning av dagar och använder inte heller äl-test utan försöker koppla bort barntillverkningen så mycket det bara går.

    Längtar verkligen till semestern nu. Har bara en och en halv vecka kvar att jobba!


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • majsanna
    Mammas propp skrev 2010-06-22 18:18:46 följande:
    Hej,

    Det blev ett fett minus här med den 17 juni. Vi fick 5 ägg till frysen så jag misstänker att vi kommer att försöka en gång till med dem. Men sen blir det inget mer. Jag tänkter inte göra äggplock igen. Mådde inte så bra efter att vi gjort det så jag kommer inte göra om det.
    Eller inte den närmsta tiden iallafall.
    Så om tre veckor är det semester och då skall vi bara ta det lugnt.

    Ta hand om er nu.
    Kram Anna 
    Vad tråkigt att det inte fungerade. Men positivt att ni har ägg i frysen för äggplocket är inget roligt. Tror du inte fem ägg räcker till mer än en gång? Om det skulle behövas alltså.

    Jag börjar min semester idag och har fem ljuvliga veckor framför mig!

    Ska försöka ladda som mycket det bara går inför en ny ivf-behandling i mitten av augusti.
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid.
  • majsanna

    Ja, här i tråden har det verkligen varit stiltje.
    För min del är det ruvning som gäller nu! Är i dag på ruvardag 8 och har testdag nästa lördag. Fick en här gången ut 7 ägg och ett av dom blev ett toppkvalitetägg och det är det som jag nu hoppas har fastnat. Tyvärr blev det inga till frysen den här gången heller. Så misslyckas vi den här gången så måste vi börja betala för behandlingarna.

    Nikita: Tråkigt att det inte vill ta sig för dig. Har ni funderat på ivf? Kommer inte riktigt ihåg...

    Mammas propp: Hur har det gått? Har du gjort något FET?


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • majsanna
    Mammas propp skrev 2010-09-12 21:43:25 följande:
    Hej tjejor,

    Kan berätta att det blev inget FET i aug. Vi skulle haft ett telefonmöte med vår läkare i augusti som jag tyvärr missade. Så nu blir det tidigast i sep... men vem bryr sig
    Gissa vad?? Jo när jag var som mest besviken över det missade ivf samtalet och stressade som en blå på jobbet, då kom inte mensen. Då man inte lyckats på över 3 år så vågade man ju tro att det tagig sig. Men dagen efter BIM så tog jag ett test..... två fina blåa streck. Jag visade det för min man och han ville att jag skulle ta ett test till. Jag har nu tagit 5 test, alla med samma svar. GRAVID.
    Jag är nu i v5 tis går jag in i v6. Fortfarande vågar man inte riktigt tro på det. Plus att jag är faktiskt orolig att det skall inte skall gå hela vägen. Men jag har ett leende på läpparna. Jag måste försöka att njuta av situationen.

    Jag hoppas verkligen att ni snart kommer att få uppleva detta. 
    Majsanna, jag håller verkligen tummarna för dig. Jag hoppas verkligen att det tar sig denna gången.

    Ta hand om er nu
    Oj, men grattis. Så kan det gå
    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • majsanna

    Det gick inte den här gången heller så nu blir det att betala för försöken.
    Vi är väl inställda på att försöka ett antal gånger till. Vilken klinik det blir vet vi inte än, men eftersom vi måste ha hemortsläkare så blir det en av de klinikerna hon har av tal med: Carl von linne i Uppsala, Ivf-kliniken i Falun eller Carlanderska i Göteborg.
    Ska träffa hemortsläkaren den 4 oktober och hoppas att vi kan komma igång så fort som möjligt efter det.


    2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • majsanna

    Här var det länge sedan jag skrev...
    Hoppas att allt är bra med er.

    Vi har gått vidare till privata försök och har redan hunnit utnyttja ett försök av det trepack vi köpt. Tyvärr blev det minus även denna gång. Förhoppningsvis kan vi komma igång med nästa försök i helgen. Kommer mensen tidigast på nyårsafton så kan vi starta den här cykeln annars får vi vänta en månad.

    Vi går nu på Fertilitetscentrum i Göteborg och på det första försöket fick vi ut fem ägg varav fyra befruktades med hjälp av Icsi (toppkvalitet) så jag fick tillbaka ett till mig och vi fick tre till frysen. Men som sagt så blev de minus i alla fall.

    Förra tisdagen var vi med i en stor artikel i Svenska dagbladet om längtan. Den går att läsa här: www.svd.se/nyheter/idagsidan/barnunga/for-varje-forsok-har-bebisfebern-stigit_5816463.svd

    Mer information om vår bebiskamp finns på min blogg: langtantillbarn.blogspot.com


  • majsanna

    Länge sen jag skrev här ser jag. Den 30 januari hände det ofattbara! Jag fick tt stort plus på testdagen. DEn fjärde ivf-behandlingen gav alltså ett plus. På måndag den 28e ska vi på ultraljud hos distansläkare och är nervös för att inte se något hjärta. VAr på ultraljud förra veckan efter en lite blödning och då lyckades inte läkaren på gyn se hjärtslag, bara en hinnsäck. Hoppas av hela mitt hjärta att det bara var för tidigt för att se något då. Idag är jag i vecka 7+4.

    Hoppas att allt är bra med er. 


  • majsanna

    När vi var hos distansläkaren den 28 febrauri så så vi en Dutt på 18 mm med ett hjärta som tickade på. Helt otroligt.
    Jag är nu i vecka 10+2 så det rullar på fast jag inte riktigt fattat det än. 


  • majsanna

    Mammas propp: Ja, det är fortfarande overkligt. Jag tror att mannen mer har tagit in att vi ska ha barn. Jag tycker bara att det är jättekonstigt och märkligt när vi pratar om barn och graviditet... Men det kommer väl framöver...
    Vilken vecka är du i nu?

    Hoppas att allt är bra med dig Nikita. 


  • majsanna

    Stort grattis Mammas propp!!

    Ser att jag missat att uppdatera i den här tråden. Vi fick en änglapojke den 17 maj kl 00.24.
    På rul den 12 maj upptäcktes grava hjärskador (vattenskalle) så det ända alternativet var att avbryta graviditeten. Vår lilla pojke hade inte klarat ett liv utanför livmodern.
    Ett helt groteskt beslut att ta när man kämpat så länge.
    I tisdags hade vi begravning för vår Dutt.

    Mer finns att läsa på min blogg. 


Svar på tråden fler 78:or som försökt bli gravid runt 1 år? del 7