Inlägg från: Trollsol |Visa alla inlägg
  • Trollsol

1 år o 8 månader o vägrar sitta på egen stol o äta

HJÄLP! Jag håller på att bli galen. Min dotter på 1 år o 8 mån. har så sakteliga ökat sitt trots vid maten. Nu vägrar hon äta om hon inte får sitta i mitt knä o äta - helt ohållbart! Fick rådet av BVC att backa bandet och helt enkelt låta henne vara utan mat i så fall. Har nu provat det 4 måltider, första gick bra. Efter att blivit bortplockad från maten 4 gånger kom hon o åt som en häst till slut. Nu vill hon inte äta alls o bara tjuter. Känns inte som att vi löst något alls. Hur ska vi göra istället? Snälla, någon som har tips!

• Svar på tråden 1 år o 8 månader o vägrar sitta på egen stol o äta
  • Trollsol
    Liiza skrev 2010-03-30 19:51:21 följande:
    Glömde skriva, att jag inte har några konkreta tips. Förutom då att de vuxna kanske ska försöka "släppa" alla "måsten" runt mat.Hoppas det blir bra fort för er. Kraam!
    Tror du att vvi borde försöka med att om hon inte vill sitta vid bordet försöka strunta i att står bredvid o vrålar o tjuter o fråga igen om hon vill upp o äta. annars bara låta vara. Men jag är så rädd att vi hjälper henne att fastna i ett beteende där hon är får en tråkig relation till matsituationer. Fast iofs är vi redan där nu. Ska vi vara stenhårda alltså. Jag är rädd att hon aldrig mer vill äta vid bordet om vi gör så? Är jag för rädd?
Svar på tråden 1 år o 8 månader o vägrar sitta på egen stol o äta