Inlägg från: Jenny1994 |Visa alla inlägg
  • Jenny1994

Vi som lider av magmunsbråck/hiatusbråck och andra refluxsjukdomar.

Jag har haft problem med halsbränna/sura uppstötningar sedan jag gick i högstadiet, så i år är det ungefär 8 år som jag har levt med detta.
    Jag började träffa en läkare i februari i år och vi hittade då att jag har GERD vilket jag troligtvis föddes med. Detta kom lite som en chock för mig då jag hela tiden levt i tron om att det bara är halsbränna som är tillfällig och kommer att gå över, som småningom, med rätt medicinering och rätt kost. Men i detta fallet så slutade det med att jag får fortsätta med omeprazol för resten utav livet och får anpassa dosen efter behov.

Nu äter jag omeprazol två gånger om dagen, 20 mg morgon och 20 mg på kvällen och det fungerar bra. Jag glömmer aldrig någon tablett och det är sällan jag behöver ta någon extra. Det är framförallt när jag slarvat med intaget utav mat som jag blir sämre eftersom att jag är rökare och det på så sätt gör mig mer "sur" i magen.

Jag har även börjat få hjärtklappningar, vilket jag har haft tidigare. En sjuksköterska jag pratade med idag tror att det kan bero på refluxsjukdomen och sa att jag skulle ta upp detta med min läkare för att kolla upp detta noggrannare, är det någon här som har erfarenhet om någonting liknande?

Svar på tråden Vi som lider av magmunsbråck/hiatusbråck och andra refluxsjukdomar.